رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

در نشست روسا و دبیران کمیسیون‌های اتاق کرمان مطرح شد

بهبود فضای کسب‌وکار در اولویت اتاق کرمان قرار گرفت

در نشست روسا و دبیران کمیسیون‌های اتاق کرمان تأکید شد هیات نمایندگان دور نهم در این اتاق، بهبود فضای کسب‌وکار را در اولویت قرار دهد و معاونت یا مرکز کسب‌وکار در اتاق کرمان نیز به‌عنوان محلی برای ارجاع، پیگیری و حل مشکلات بخش خصوصی ایجاد شود.

07 خرداد 1398
کد خبر : 28854
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان خطاب به روسا و دبیران کمیسیون‌های این اتاق، گفت: فعالیت هیات نمایندگان اتاق در دوره نهم را باید متفاوت از ادوار گذشته و به‌صورت ویژه برای بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه و رشد استان اختصاص دهیم و در این راستا، معاونت یا مرکز کسب‌وکار نیز در اتاق کرمان ایجاد کنیم به‌طوری‌که همه مشکلات فعالان اقتصادی به این مرکز ارسال و سپس به‌تناسب موضوع به کمیسیون‌های مختلف ارجاع داده شود.

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست روسا و دبیران کمیسیون‌های اتاق کرمان افزود: پس از آغاز به کار معاونت یا مرکز کسب‌وکار در اتاق، در ادامه برای پیگیری مسائل مربوط به کمیسیون‌ها، در هیات رئیسه فردی تعیین، موضوعات مطرح و پیگیری می‌شوند و سپس توسط اتاق اجرا خواهد شد.

طبیب زاده با اشاره به اجرایی شدن کمتر از 20 درصد قانون بهبود فضای کسب‌وکار در شش سال گذشته، اظهار کرد: به نظر می‌آید اکنون اراده جدی برای اجرای این قانون در کشور به وجود آمده تا بخش مهمی از مشکلات برطرف شود.

رئیس اتاق کرمان با تأکید بر تدوین نقشه راه چهارساله هر کمیسیون، گفت: کمیسیون‌ها می‌توانند از تشکیل مثلث دولت، بخش خصوصی و دانشگاه در اتاق، کمک بگیرند تا مسائل را با کمک دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

او تصریح کرد: همه آنچه در کمیسیون‌ها به آن پرداخته می‌شود باید اطلاع‌رسانی و منعکس شود تا از این طریق بتوان ارتباط اعضا با اتاق را افزایش داد.

رئیس اتاق کرمان چند موضوع مهم و اولویت‌بندی آنها را در دوره نهم فعالیت هیات نمایندگان مورد تأکید قرار داد و افزود: مسئله آب باوجود محدودیت‌زا بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید به این نکته توجه داشت که کرمان با سرانه دو هزار و 100 مترمکعب پس از خوزستان دومین استان پرمصرف آب است اما گردش مالی فعلی از مصرف آب در استان حدود 5 میلیارد دلار است درحالی‌که می‌تواند به 20 میلیارد دلار برسد.

طبیب زاده انرژی را دومین موضوع مهم عنوان کرد و گفت: اندیشکده انرژی راه‌اندازی و نقشه راه انرژی کرمان تدوین شده که این دو مهم می‌تواند به فعالیت‌ها در این حوزه کمک کند.

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه باید به توسعه گردشگری، فرش و صنایع‌دستی باوجود قابلیت بسیار و نیاز به سرمایه‌گذاری اندک در این حوزه‌ها پرداخت، اظهار کرد: در صنعت نیز باید فعالیت‌های صنعتی متناسب با نیاز استان باشد و در بخش معدن ارزش‌افزوده لازم و نهضت فناوری و فرآوری ایجاد شود.

موضوعات :
در همین رابطه