رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق کرمان مطرح کرد

تصمیم‌گیری‌ با نگاه سیاسی به توسعه اقتصادی آسیب می‌زند

رئیس اتاق کرمان معتقد است: نگاه غالب سیاسی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، به توسعه و پیشرفت آسیب وارد می‌کند درحالی‌که باید با توجه به مسائلی اعم از بهره‌وری، صرفه‌جویی و رقابت‌پذیری، فضا را برای بهبود وضعیت فعالیت‌های اقتصادی مهیا کرد.

11 خرداد 1398
کد خبر : 28895
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه نگاه سیاسی در تصمیم‌گیری‌ها به توسعه و پیشرفت اقتصادی لطمه وارد می‌کند، گفت: در استان کرمان وجه غالب در تصمیم‌گیری‌ها، نگاه سیاسی و غیراقتصادی است به‌گونه‌ای که با تغییر هر دولت، تغییرات وسیعی در استان به وجود می‌آید که روند توسعه اقتصادی را با مشکل مواجه می‌کند.

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست کارگروه فرهنگی اقتصادی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان، افزود: توجه به مسائل زیرساختی مانند بهره‌وری، صرفه‌جویی و رقابت‌پذیری یکی از مسائلی است که می‌تواند به بهبود وضعیت فعالیت‌های اقتصادی منجر شود و توجه جدی شورای فرهنگ عمومی به این موارد ضروری است.

طبیب‌زاده افزود: باوجود محدودیت‌های استان کرمان در زمینه آب و انرژی، به‌گونه‌ای رفتار و عمل می‌کنیم که انگار مشکلی وجود ندارد درحالی‌که اگر احساس جدایی و بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت وجود داشته باشد برخی پیام‌های توصیه‌ای مانند مشارکت در صرفه‌جویی‌ها موردپذیرش مردم قرار نمی‌گیرد.

رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه روحیه مطالبه‌گری در کرمان وجود ندارد و باید این روحیه تقویت شود، خاطرنشان کرد: استان در بسیاری از ظرفیت‌ها مانند معدن و تولید محصولات باغی و کشاورزی رتبه اول کشور را داراست اما در 25 شاخص توسعه، پایین‌تر از متوسط کشور قرار دارد.

او با تأکید بر احترام به کارآفرین و سرمایه‌گذار، گفت: باید کارآفرینی به‌عنوان یک ارزش و مهارت‌آموزی نیز به‌عنوان یک فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال در جامعه تلقی شود و مسائل فرهنگی در این موارد را برطرف کنیم تا توسعه استان تحقق یابد.

این فعال اقتصادی، فضای کسب‌وکار استان کرمان را نامناسب دانست و افزود: متأسفانه کارمندان و کارکنان دستگاه‌ها این شرایط را احساس نمی‌کنند و همراهی نکردن بدنه سازمان‌ها، مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

پیشنهاد راه‌اندازی مدرسه تابستانه کسب‌وکار

در ادامه این نشست رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان، با اشاره به اینکه پایش شاخص فرهنگی در فضای کسب‌وکار استان کرمان انجام شده است، گفت: در بسیاری موارد شرایط مناسبی وجود ندارد که برای رسیدن به نقطه مطلوب پیشنهاد راه‌اندازی مدرسه تابستانه کسب‌وکار را ارائه داده‌ایم.

مسعود رشیدی نژاد افزود: پیشنهاد شده این مدرسه با ساختار کارگاهی به مدت چهار هفته و هر هفته دو روز برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلی و دانشجویان به فعالیت بپردازد.

او ادامه داد: مسائل پولی و بانکی، کسب‌وکار و کارآفرینی، اقتصاد عمومی (عرضه و تقاضا، تورم و قیمت) و صرفه‌جویی در آب و انرژی از محورهای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها خواهد بود.

موضوعات :
در همین رابطه