رادیو مجازی اتاق ایران - 17 اردیبهشت 1403

عسگراولادی در نشست فعالان مبلمان کشور تاکید کرد:

تولید مشترک در ایران جایگزین واردات از چین شود

در نشست فعالان اتحادیه های تولید کنندگان مبلمان، فرش و صنایع وابسته، اسدالله عسگراولادی و مجیدرضا حریری بر لزوم صادرات ایران به چین و تولید مشترک در داخل خاک ایران برای دست یافتن به بازارهای همسایه تاکید کردند.

12 مرداد 1395
کد خبر : 2936
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست فعالان مبلمان کشور با حضور هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و چین و مدیرعامل سازمان نمایشگاهی CIFF چین در اتاق ایران برگزار شد. در این نشست اسدالله عسگر اولادی روابط تاریخی دو کشور و پیشرفت مناسبات اقتصادی در 30 سال اخیر را بستری مناسب برای توسعه همکاری های مشترک در داخل ایران عنوان کرد و گفت: از سال 2013 تا سال گذشته به علت کاهش قیمت نفت، حجم مناسبات دو کشور نیز کاهش پیدا کرد و در سال 2016 تا کنون به مرز 40 میلیارد دلار نزدیک شده است.

عسگر اولادی گفت: باید به جای واردات از چین، به تولید مشترک در داخل ایران با تکنولوژی های نوین چینی بی اندیشیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین ضمن اشاره به رتبه خوب فرش صادراتی ایران در چین بر لزوم همکاری های بیشتر تولید کنندگان در جهت صادراتی شدن مبلمان و دیگر تولیدات ایرانی تاکید کرد و افزود: "در پسابرجام فرصت برای صادرات بیشتر و تولید مشترک فراهم آمده که باید جایگزین واردات محصول از چین شود.

ماشین آلات نوین چین قابلیت تولید کالای رقابت پذیر و صادراتی را فراهم می کند

مجید رضا حریری، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین هم بر اهمیت نگاه به اشتغال زایی و صادرات مضاعف تولیدات غیر نفتی تاکید کرد و گفت: حضور در نمایشگاه CIFF شانگهای نه تنها فرصت ارائه محصولات ایرانی بلکه زمینه ساز ایجاد شرکت های مشترک و استفاده از ماشین آلات نوین برای تولید محصولاتی با کیفیت جهانی در داخل کشور ایران است.

حریری افزود: برخلاف باورهای مردم ما، چین بازاری وسیع و ارزشمندی دارد و تولید کنندگان ایرانی باید ازاین فرصت آمده استفاده کرده تا در رقابت با دیگر تولید کنندگان دنیا محصولات خود را به این کشور صادر کنند.

وی افزود: 23 درصد از صادرات غیر نفتی ایران در سال گذشته و 24 درصد سال جاری به چین بوده است که مواد خام عمده محصولات ارسالی می باشد، اما با عزمی جدی تر باید به طرف کالاهای ساخته شده و با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم.

دعوت از تولید کنندگان ایرانی برای حضور در نمایشگاه CIFF مبلمان

لی دی یانگ رئیس سازمان نمایشگاهی CIFF از تولید کنندگان و فعالان صنعت مبلمان ایران دعوت کرد تا در نمایشگاه چین حضور پیدا کنند و فرصت های همکاری با شرکت های بین المللی را بررسی کنند.

نمایشگاه مبلمان چین از 17 الی 20 شهریورماه در شهر شانگهای برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند با مراجعه به وبسایت نمایشگاه با آدرس  ciff.fairwindow.com و ارتباط با اتاق مشترک ایران و چین در این نمایشگاه شرکت کنند.

در همین رابطه