شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اراک در مراسم روز صنعت و معدن استان مرکزی مطرح کرد

سیاست‌های دولت و مجلس باید حامی تولید باشد

منوچهر توسطی، رئیس اتاق اراک در مراسم روز صنعت و معدن استان مرکزی، با اشاره به نقش تولید در حفظ اقتصاد کشور و مقابله با فشارهای خارجی، ابراز امیدواری کرد: در آینده سیاست‌های دولت و مجلس به‌گونه‌ای باشد که زمینه برای تولید و بهبود فضای کسب‌وکار فراهم شود.

31 تیر 1398
کد خبر : 29564
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با اشاره به نقش تولیدکننده‌ها گفت: تولیدکننده‌ها با تلاش بی‌وقفه و ایثارگرانه سعی می‌کنند تولید کشور را سرپا نگه دارند و سدی مقاوم در جلوی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا که تمام تلاش خود را برای از پا درآوردن واحدهای تولیدی و زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور به کار گرفته، ایجاد کنند.

منوچهر توسطی در مراسم روز صنعت و معدن استان مرکزی افزود: امیدواریم هر چه که پیش می‌رویم از مشکلات و مسائل کاسته شود و سیاست‌های دولت و مجلس به‌گونه‌ای باشد که زمینه برای تولید و بهبود فضای کسب‌وکار فراهم شود.

رئیس اتاق اراک تصریح کرد: اگر این فرصت فراهم شود، بخش خصوصی در صنعت، معدن و کشاورزی نشان می‌دهد که قادر است در راستای اعتلای ایران بهترین قدم‌ها را بردارد و این را در توان خود می‌بینیم

توسطی بیان کرد: امروز که صدها بند به دست و پای تولیدکننده‌ها بسته شده و صدها مانع برای تولید، تجارت و فروش و هر آنچه به اقتصاد برمی‌گردد، گذاشته شده نتوانستند ما را از پای درآورند.

او ادامه داد: البته که سختی‌ها هم وجود دارد، اما روی غیرت ایران و اعتقاد به سربلندی ایران تلاش می‌کنیم اما این حق نیست که در داخل هم تحت تأثیر سیاست‌ها و تصمیمات ضربه زننده به تولید قرار بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک عنوان کرد: بنده به آمریکا ایراد نمی‌گیرم، آنها از تحریم و جنگ اقتصادی حرف زده‌اند و گفته که قصد دارد بنیان‌های اقتصاد ایران را دگرگون کند، طبیعتاً باید ما یکپارچه در مقابل این سیاست‌ها بایستیم.

توسطی افزود: آنچه بخش تولید را آزار می‌دهد تصمیماتی است که توسط مسئولان و سیاست‌گذاران انجام می‌شود، واقعاً دغدغه بخش تولید این است.

او تصریح کرد: استان مرکزی با بیش از ۳ هزار واحد صنعتی، با بسیاری از استان‌های دیگر تفاوت دارد و مشکلات موجود حوزه صنعت و تولید بر وضعیت این استان اثرگذارتر از سایر استان‌هاست.

رئیس اتاق اراک بیان کرد: مشکلات ما، تصمیماتی است که در سطح ملی گرفته می‌شود و تبعات آن به استان‌ها می‌رسد و در حوزه استان‌ها قادر به حل این مشکلات ملی نیستند، یکی از راهکارهای پیشنهادی ما به مجلس و دولت افزایش اختیارات استانی دستگاه‌های دولتی است.

توسطی ادامه داد: اجازه دهیم در این شرایط اقتصادی و مشکلات تحریم استان‌ها به‌موقع برای نجات تولید تصمیم بگیرند.

او عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی برای عدم حضور در کارگروه‌های تصمیم‌گیری مدیران دستگاه‌های دولتی ما را با مشکل مواجه می‌کنند، ما با برخورد با خلاف‌ها و جرم مشکلی نداریم، رسالت دستگاه قضا این است اما باید شرایط فعلی را هم در نظر بگیرد.

این فعال اقتصادی افزود: مشکل دیگر بخش خصوصی، اعمال قوانین عادی در شرایط بحرانی فعلی است.

توسطی تصریح کرد: رونق تولید یعنی تولید بیشتر، یعنی وابستگی کمتر به واردات کالا، ایجاد اشتغال، ایجاد رفاه و غیره اما شاخص‌هایی برای ارزیابی اینکه چه کسی در راستای تولید گام برداشته نیست، زیرساخت‌های بسیاری برای تحقق رونق تولید لازم است.

او بیان کرد: صادرات یکی از شاخص‌های توسعه است، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری یکی دیگر از شاخص‌ها بوده که قطعاً این هم خیلی اتفاق نیفتاده است.

عماد مردانی، رئیس خانه صنعت و معدن استان مرکزی و نائب رئیس اتاق اراک نیز در این مراسم گفت: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان سربازان وطن در زمینه تولید و عرصه‌های اقتصادی به شمار می‌آیند.

او افزود: اگر می‌خواهیم کشتی توسعه اراک را روبه‌جلو ببریم راهی جز همکاری و همفکری با هم نداریم تا شاهد توسعه و تولید استان باشیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، فعالیت هریک از واحدهای تولیدی و صنعتی را تأثیرگذار در توسعه و رونق اقتصادی استان برشمرد.

مردانی در حاشیه مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی نمونه استان مرکزی با اشاره به این نکته که تقدیر صرفاً یک نماد برای تجلیل بخشی از تلاش این واحدها محسوب می‌شود، گفت: تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک استان در چرخاندن چرخ اقتصاد استان و کشور اثرگذار هستند.

او با بیان اینکه سه هزار ۳۰۰ واحد صنعتی در استان فعال است، افزود: با توزیع فرم خوداظهاری بهترین واحدها ازنظر پیشرفت کمی و کیفی مورد بررسی قرار گرفتند.

مردانی ادامه داد: درمجموع از ۴۲ واحد صنعتی و معدنی تقدیر به عمل آمد که دو واحد به‌عنوان نمونه کشوری نیز انتخاب شده‌اند.

موضوعات :
در همین رابطه