رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بیرجند در شورای گفتگوی خراسان جنوبی

بهبود فضای کسب‌وکار مطالبه قانونی فعالان اقتصادی است

محسن احتشام، رئیس اتاق بیرجند در جلسه شورای گفت‌وگوی خراسان جنوبی، تحقق رونق تولید را نیازمند بهبود محیط کسب و کار دانست که بر اساس قانون باید انجام شود.

07 مرداد 1398
کد خبر : 29658
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه بخش خصوصی خواستار بهبود فضای کسب‌وکار و اجرای قانون است، گفت: بهبود فضای کسب‌وکار یک مطالبه قانونی از سوی فعالان اقتصادی است و اگر قانون در راستای بهبود شرایط تولید اجرایی نشود، شاهد رونق نخواهیم بود.

محسن احتشام در هفدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی افزود: در سال رونق تولید، آنچه مسلم است تجویز نسخه‌های درمانی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان، رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را به دنبال خواهد داشت اما همه اینها مستلزم عمل به مصوبات شورای گفت‌وگو و بهبود محیط کسب‌وکار است.

همچنین در این جلسه محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان بیان کرد: باید شیوه‌نامه‌هایی که مانع کسب‌وکار و تولید هستند، اصلاح شوند.

او خواستار فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی در اتاق بیرجند شد و افزود: با توجه به اشرافیت اتاق بر تولیدکنندگان و مشکلات آنها، فعال شدن کمیسیون‌ها نقش بسزایی در رفع موانع تولید دارد.

معتمدیان بازاریابی را از جمله مشکلات عمده تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: نبود بازار فروش کالاهای تولیدی، ضرورت شناخت بازارهای جدید با تأکید بر افغانستان را بیشتر می‌کند.

معتمدیان خواستار مشارکت بخش خصوصی در ایجاد بازارهای فروش محصولات استان شد و افزود: امید است بتوانیم با برنامه‌ای سازمان‌دهی شده از ظرفیت بازار” اقلیم کردستان” در عراق هم استفاده کنیم.

او با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی بیرجند بیان کرد: این بازدیدها نقش بسزایی در احصای مشکلات و رفع آنها دارد که در شهرستان‌ها هم انجام خواهد شد.

در ادامه مشیر الحق عابدی، معاون استاندار خراسان جنوبی هم گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان احصا شده و باید برای رفع آنها چاره‌اندیشی شود.

او خواستار پایش و به‌روزرسانی وضعیت واحدهای تولیدی استان شد و افزود: ارتباط کمیسیون‌های ذیل اتاق بازرگانی و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی باشد که نیازمند توجه است.

همچنین حمیدرضا امینی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بیرجند نیز گفت: توسعه بازار محصولات خراسان جنوبی در دستور کار ویژه اتاق بیرجند قرار دارد.

موضوعات :
در همین رابطه