رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اردبیل در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور

بانک‌ها برای تملک وثیقه‌های حوزه تولید دست نگهدارند

حسین پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در این استان، با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در خواست کرد در سال رونق تولید، بانک‌ها اجرائیات و تملک وثائق تولیدکنندگان را متوقف کنند و برای بازپرداخت بدهی بنگاههای اقتصادی صبور باشند.

12 مرداد 1398
کد خبر : 29746
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: در سال رونق تولید و برای تحقق اقتصاد مقاومتی شایسته است جلوی اجرائیات واحدهای تولیدی گرفته شده و بانک‌های عامل با صبر و حوصله بیشتر با سرمایه‌گذاران مدارا کنند.

حسین پیرموذن در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در اردبیل افزود: ما باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم چراکه در یک اقدام بی‌نظیر با تلاش استاندار اردبیل و مدیرعامل بانک ملی پیش از سفر رئیس‌جمهور مدیران بانک‌های عامل کشور در استان گرد هم آمدند تا حمایت خود را از تولید انجام دهند.

او شاه‌بیت رونق اقتصادی و تولید را تزریق منابع مالی از سوی بانک‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: مشکل اکثر واحدهای تولیدی کشور و استان کمبود نقدینگی و منابع مالی است به‌طوری‌که در یک سال اخیر با بالا رفتن نرخ ارز و تشدید تحریم‌ها و تورمی که در خرید مواد اولیه به وجود آمده اکثر واحدهای تولیدی با دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی روبر شدند.

رئیس اتاق اردبیل گفت: امیدواریم مدیران بانک‌های عامل اختیارات بیشتری را به مدیران استانی بدهند تا با سه برابر شدن این اختیارات بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی تصمیم گرفته تا در کمترین زمان بدون بروکراسی اداری توزیع منابع اتفاق بیفتد.

پیرموذن ادامه داد: با توجه به تشدید تحریم دشمنان اکثر صاحبان واحدهای تولیدی هم در خرید مواد اولیه و هم فروش محصولات در فکر دور زدن این تحریم‌ها هستند که در این مسیر انتظار می‌رود بانک‌های عامل فعالان اقتصادی را حمایت کنند و با استمهال بدهی‌ها و فرصت سه‌ساله در بازپرداخت بدهی‌ها و کاهش بهره بانکی همسو با اهداف رونق تولید عمل کنند.

این فعال اقتصادی خواستار توقف اجرائیات واحدهای تولیدی شد و گفت: نباید هیچ واحدی در سال رونق تولید از چرخه تولید خارج شود که در کنار توقف اجرائیات بهتر است صاحبان این واحدها از تسهیلات سرمایه در گردش نیز بهره‌مند شوند تا به چرخه تولید بازگردند.

پیرموذن تصریح کرد: در استان اردبیل هم‌اکنون 50 واحد با مشکل اجرائیات و تملک بانک‌ها روبرو هستند که امیدواریم با ایجاد شرایطی مناسب با پرداخت پنج درصد تسهیلات دریافتی اقاله انجام شده و صاحبان واحدها خود مدیریت این مجموعه‌ها را عهده‌دار شوند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم بانکی استان تبصره 18 را به مرحله اجرا درنیاورده و با گذشت 5 ماه خبری از پرداخت تسهیلات تبصره 18 نیست که امیدواریم در این زمینه نیز به‌سرعت تعیین تکلیف نهایی انجام شود.

موضوعات :
در همین رابطه