نشست مشترک نخبگان و فعالان صنعتی استان یزد با وزیر کشور برگزار شد و رئیس اتاق یزد در این نشست ایجاد یک شرکت تخصصی در حوزه بازاریابی را در استان یزد ضروری دانست.
محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم صنایع استان یزد، نامساعد بودن بازار فروش است و بسیاری از صنایع تولیدات خود را دپو کردهاند، خاطرنشان کرد: صنایع استان یزد نیازمند ایجاد یک شرکت تخصصی در حوزه بازاریابی است.
قمی تبیین کرد: این شرکت باید در حوزه بازارسنجی، بازاریابی و فروش به ویژه در خارج از کشور فعالیت کند و تولیدات صنایع استان را به جای انبار به آنسوی مرزها صادر کند.
رئیس اتاق یزد در نشست وزیر کشور با فعالان اقتصادی استان یزد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: اقتصاد کشور از تابستان 1390 روند نزولی به خود گرفت و در سالهای 1391 و 1392 رکود تورمی سختی را تجربه کرد.
قمی بیان کرد: در طول سالهای گذشته با اعلام سیاستهای اقتصادی مناسب، رشد اقتصادی مثبت شد اما در شرایطی که قیمت نفت به شدت سقوط کرد، تاثیر نامطلوبی بر اقتصاد کشور گذاشت.
رئیس اتاق یزد خاطرنشان کرد: اگر چه برجام یک موفقیت برای دولت و یک ضرورت برای کشور بود و شرایط بهتری را در صنعت ایجاد کرد اما هنوز تا رشد اقتصادی مدنظر دولت فاصله بسیاری داریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان یزد با برشمردن برخی از مشکلات صنایع در سالهایی که بازار دچار رکود تورمی بود و در شرایط پسابرجام عنوان کرد: برخی مشکلات هنوز به قوت خود باقی است و لازم است دولت برای رفع آنها به کمک بخش خصوصی بیاید.
قمی تصریح کرد: لازم است دولت در زمینه سیاستگذاریهای صحیح، کاهش دخالت در امور بخش خصوصی، ساماندهی سرمایهگذاریهای دولتی در بخش صنعتی، بهبود فضای کسب و کار، ارائه تسهیلات، آیندهنگری در حوزه صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی و ... تدبیر کند و فضا را برای تولید و کسب و کار و در نهایت رشد و شکوفایی اقتصادی فراهم کند.
وی با تأکید بر اینکه توزیع تسهیلات در بخش تولید بدون ایجاد ساختار به تنهایی تدبیر نیست، عنوان کرد: تسهیلات باید امیدآفرین و انگیزهبخش باشد.