رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حسین سلاح ورزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان

عدم اجرای مصوبه شورای تأمین برای اصلاح قانون چک، به محدودیت تولیدکنندگان دامن زد

حسین سلاح‌ورزی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان گفت: شورای تأمین این استان در سال گذشته مصوبه‌ای برای اصلاح قانون چک صادر کرد تا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده برای تولیدکنندگان را تعدیل کند اما این مصوبه پس از گذشت 6 ماه اجرایی نشده است.

10 شهریور 1398
کد خبر : 30101
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شورای تأمین استان لرستان در سال گذشته مصوبه‌ای برای اصلاح قانون چک صادر کرده که این مصوبه پس از ۶ ماه اجرایی نشده است.

حسین سلاح ورزی در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: قانون جدید چک، ممنوعیت و محرومیت‌های بیشتری برای تولیدکنندگان به همراه داشت که در تبصره ۱ ذیل این قانون اجازه داده شده شورای تأمین استان‌ها به مدت یک سال در موارد خاص تصمیم‌گیری کرده و ممنوعیت‌ها را به حالت تعلیق درآورند.

رئیس اتاق لرستان ادامه داد: عدم افتتاح حساب، عدم پرداخت وام یا صدور ضمانت‌نامه و عدم گشایش اعتبار اسناد ارزی یا ریالی از ممنوعیت‌های این قانون است که بر اساس مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای تأمین استان می‌توان این ممنوعیت‌ها را با نظر استان برای برخی واحدهای فعال لغو کرد.

به گفته او، درحالی‌که مهلت اجرای این مصوبه تا اسفند ۹۸ است اما تاکنون اجرایی نشده و فعالان اقتصادی از آن استفاده نکرده‌اند.

سلاح ورزی خواستار کمک مدیران بانک‌های استان برای اجرای این مصوبه شد و گفت: خدمات بانکی به‌صورت سیستمی است و چنانچه مسئله چک برگشتی یک تولیدکننده در سامانه بانک ثبت شود نمی‌تواند از این مصوبه بهره‌مند شود به همین دلیل باید مصوبه شورای تأمین از طریق استانداری به بانک مرکزی اعلام شود.

علیرضا عزیزی مدیر شعب بانک سپه لرستان نیز در این خصوص گفت: چک برگشتی در سامانه بانکی ثبت می‌شود و برای اجرای مصوبه شورای تأمین، باید مجوزی از سوی بانک مرکزی صادر شود.

در همین رابطه