ابوالقاسم شیرازی در پاسخ به اینکه در زمینه ضعف تولیدکنندگان پوشاک در راستای صادرات و نیز عدم برندسازی این کالا بیان کرد: صادرات، برندسازی، تولید صادراتمحور و باکیفیت پوشاک مورد ظلم واقع شده و این در حالی است که تولیدیهای بسیار قوی داخلی وجود دارد که هماکنون در زمینه تولید فعال هستند، اما هرگز مورد حمایت واقع نشدهاند.
وی ادامه داد: دولتها در چندین ساله گذشته اعتماد مردم را به تولید ایرانی از بین بردهاند و امروز به یکباره همه به این فکر افتادهاند که از تولید حمایت کنند؛ بنابراین باید زمینههای تقویت و فرهنگسازی ایجاد شود تا تولیدکنندگان با انگیزه تولیدات خود را ارائه کنند نه اینکه همانند گذشته در حالی که تولیدی با کیفیت اما با برند ایرانی را عرضه کند و مورد اقبال عمومی قرار نگیرد و در زمینه اقبال مردم نیازمند تبلیغات توسط دولت و نهادهای تبلیغاتی هستیم.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پاسخ به اینکه آیا صادرات پوشاک توسط تولیدکنندگان داخلی مدنظر قرار میگیرد یا خیر؟ بیان کرد: هماکنون صادرات پوشاک وجود دارد اما رقم آن بسیار اندک است؛ هرچند سعی داریم پوشاک خود را در بازارهای جهانی نیز عرضه کنیم.
شیرازی ادامه داد: یکی از اقدامات این است که مسئولان و شخصیتهای سرشناس با تبلیغات، استفاده و حمایت از پوشاک ایرانی رویکرد و نظر مردم را به سمت تولید داخل جلب کنند.