رادیو مجازی اتاق ایران - 12 تیرماه 1403

شب گذشته انفجاری در خط لوله انتقال گاز 42اینچی گناوه رخ داد

از انفجار خط لوله انتقال گاز تا پیگیری در مجلس

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، شب گذشته دوباره خبر یک حادثه آتش‌سوزی در میان خبرهای افتتاحیه المپیک در صدر خبرها قرار گرفت.

16 مرداد 1395
کد خبر : 3017
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

انفجار و آتش‌سوزی در گرمای آتشین تابستان به خبری عادی تبدیل شده‌است. اما آتش‌سوزی که این بار در بندر گناوه رخ داد باعث از دست رفتن جان یک انسان شده‌است. شب گذشته دوباره خبر یک حادثه آتش‌سوزی در میان خبرهای افتتاحیه المپیک در صدر خبرها قرار گرفت. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران نشان می‌دهد این انفجار در خط لوله انتقال گاز 42 اینچی گناوه رخ داده‌است. به گزارش مهر، بیژن عالی‌پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در مورد این حادثه گفته‌است آتش خط لوله مهار و با اقدامات نیروهای ایمنی، ساعت 5بامداد روز شنبه 16مرداد به طور کامل خاموش شده‌است. به این ترتیب در 5ساعت زبانه کشیدنِ آتش، خط لوله 42 اینچ انتقال گاز دالان به لخته‌گیر 1200 گچساران دچار آسیب شده‌است. در این حادثه یک نفر کشته و سه نفر دچار سوختگی شده‌اند. از این سه نفر یکی دچار 90درصد و دیگری دچار 45درصد سوختگی شده‌اند. نفر سوم نیز دچار موج انفجار شده و اکنون تحت مراقبت است.

خط لوله‌ای که دچار حادثه شده، خط لوله 42اینچ آغاالان-آغاجاری نام دارد که گاز ترش را از عسلویه استان بوشهر به آغاجاری در استان خوزستان منتقل می‌کند. رئیس اچ‌اس‌ای شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در گفت‌وگو با شانا در مورد این حادثه گفته‌است: «این حادثه 45دقیقه بامداد شنبه اتفاق افتاده‌است. اطفای حریق 4ساعت زمان برد.» علیرضا دبیری مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز از آغاز بازسازی خط 42اینج انتقال گاز آغار و دالان خبر داده‌است. او گفته‌است: «اقدام‌های لازم برای بازسازی این خط آغاز شده و در حال تأمین تجهیزات مورد نیاز هستیم.»

در همین راستا عبدالحمید خدری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا از تشکیل جلسه‌ای ویژه برای بررسی آتش‌سوزی‌های اخیر در صنایع نفت و گاز خبر داده‌است. او در این باره گفته‌است: «قطعاً در این رابطه از وزیر نفت نیز دعوت به عمل می‌آید تا به بررسی آتش‌سوزی‌های اخیر در صنعت نفت و گاز که اخیراً تعداد آن‌ها نیز زیاد بوده بپردازیم.» طبق گفته خدری علت آتش‌سوزی در دست بررسی است و نهایتاً تا بعد از ظهر مشخص خواهد شد.

در همین رابطه