رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

تجمع اعتراض‌آمیز دانش‌آموختگان صنعت نفت در بهارستان

بیش از 2هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت بیانیه‌ای را در اعتراض به وزارت نفت امضا کرده و تعدادی از آن‌ها امروز مقابل بهارستان تجمع کردند.

17 مرداد 1395
کد خبر : 3058
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

«خلف وعده با مردم نکنید» این جمله‌ای است که در ابتدای بیانیه دانشجویان و دانش‌آموختگان صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران آمده‌است. آن‌ها معتقدند وزارت با آن‌ها بدعهدی کرده‌است به همین خاطر تجمعی چند صدنفری را تشکیل داده‌اند. طبق گفته بابک یکی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت، از ساعت 9 صبح امروز (یکشنبه 17مرداد) جمعی تقریباً 500نفره پشت درهای بهارستان تجمع کردند تا از این طریق اعتراض خود را به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی (اعضای کمیسیون انرژی مجلس) برسانند. البته محمد از دیگر دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید بیش از 2هزار نفر این بیانیه اعتراضی را امضا کرده‌اند که تنها حدود 500نفر از این جمع در محل بهارستان حاضر شده‌اند.

بر اساس پیگیری‌های پایگاه خبری اتاق ایران در حال سه نفر از این دانش‌آموختگان به همراه فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس به داخل ساختمان مجلس رفته‌اند و تا کنون خبری از نتایج مذاکرات آن‌ها به دست نیامده‌است. دانش‌آموختگان در بیانیه‌ای با شش بند به تشریح مطالبات خود پرداخته‌اند. اصلی‌ترین دلیل اعتراض آن‌ها این است که وزارت نفت طبق تعهدی که دارد، فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را در اولویت استخدام این وزارتخانه قرار نمی‌دهد.

البته بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بارها به این مسئله اشاره کرده که این وزارتخانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی که تا چندی پیش گرفتار آن بود، توانایی استخدام نیروهای جدید را ندارد. اما برخی از دانش‌آموختگان ادعا می‌کنند این بهانه‌ها تنها در ابتدا قابل درک بود و اکنون این وزارتخانه بدعهدی کرده و نیروهایی را جدا از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در اولویت استخدام خود قرار داده‌است. امریه‌های سربازی از دیگر مواردی است که در مطالبات این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان آمده‌است. آن‌ها معتقدند که وزارت نفت باید وضعیت اولویت امریه دانشجویانِ تازه فارغ‌التحصیل را مورد بررسی قرار بدهد.

در بند پنجم بیانیه نوشته شده: «طبق پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعت نفت که مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاهی غیر از دانشگاه مذکور اخذ کرده‌اند، بر خلاف گذشته و به شکلی کاملاً ناعادلانه از لیست کاریابی حذف شده‌اند. به این ترتیب پیگیری در این زمینه از دیگر مطالبات افراد معترض است.

حال باید منتظر جوابیه وزارت نفت بود. این وزارتخانه تا کنون هم به دلیل تحریم‌ها تحت فشار بسیاری بوده‌است.

در همین رابطه