شهادت زین‌العابدین، امام سجاد (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

سلطانی

دنبال راهکار جدید برای توسعه روابط ایران و اتریش هستیم

سلطانی گفت:علیرغم اینکه اتریشی‌ها به مشکلات کار با ایران در شرایط تحریم واقف هستند اما تعدادی از فعالان اقتصادی این کشور خواهان همکاری با ایران هستند.

09 آبان 1398
کد خبر : 30887
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سلطانی گفت:علیرغم اینکه اتریشی‌ها به مشکلات کار با ایران در شرایط تحریم واقف هستند اما تعدادی از فعالان اقتصادی این کشور خواهان همکاری با ایران هستند.

عکس: محمد علی‌مهدی

پدرام سلطانی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش درباره سفر  اخیر هیات تجاری ایران به اتریش گفت: روابط دو کشور همواره از یک ثبات نسبی برخوردار بوده و در ۴۰ سال اخیر هیچگاه چالش جدی بین ایران و اتریش وجود نداشته است و فعالین اقتصادی دو کشور نیز همواره با یکدیگر همکاری مناسبی داشته‌اند. همین عوامل باعث شده که یک فضای اعتماد خوبی بین دو کشور شکل بگیرد.

او ادامه داد: سه هفته پیش اتاق بازرگانی مشترک دو کشور یک هیات تجاری به اتریش فرستاد که با استقبال خیلی خوبی از سوی فعالان اقتصادی این کشور مواجه شد. علیرغم اینکه اتریشی‌ها به مشکلات کار با ایران و تحریم‌ها و تبعات آن واقف هستند اما تعداد زیادی از فعالین اقتصادی این کشور در حوزه‌های مختلف در جلسات و ملاقات‌های هیات تجاری ایران شرکت کردند و خواهان همکاری با ایران بودند.

سلطانی تصریح کرد: ما نیز به دنبال راه‌های خلاقانه و ابتکاری هستیم تا این روزنه کوچک را باز نگه داریم و در صورت امکان آن را تقویت کنیم. ما اکنون به دنبال مدل‌هایی هستیم که فارغ از تعاملات معمول بانکی بتوانیم با فعالان اقتصادی اتریش کار کنیم و در این خصوص تاکنون جلسات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

در همین رابطه