اربعین اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران- 3 شهریور 1403

با حضور وزرای راه و شهرسازی و آموزش‌وپرورش

تفاهم‌نامه ساخت ۱۷۰ هزار مسکن فرهنگیان امضا شد

وزرای راه و شهرسازی و آموزش‌وپرورش، تفاهم‌نامه همکاری این دو وزارتخانه برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را به امضا رساندند.

02 آذر 1398
کد خبر : 31165
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش‌وپرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی ویژه کارکنان آموزش‌وپرورش، امروز (شنبه ۲ آذر ۹۸) به امضاء رسید.

در این تفاهم‌نامه که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش آن را امضا کرده‌اند، قرار است در اراضی متعلق به این دو وزارتخانه در نقاطی که وزارت آموزش‌وپرورش، زمین مسکونی دارد، از اراضی این وزارتخانه برای ساخت‌وساز استفاده شده و در جاهایی که کمبود زمین وجود دارد، با همکاری وزارت راه و شهرسازی، زمین برای ساخت‌وساز در اختیار کارکنان وزارت آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

گفتنی است میزان تسهیلات این طرح بر اساس صف‌های تسهیلات مرتبط تعیین خواهد شد.

این طرح ذیل طرح تأمین مسکن کارکنان دولت (تامکاد) به اجرا درمی‌آید و پیش‌ازاین نیز، در مردادماه امسال تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه کارکنان نیروهای مسلح به امضای دو وزیر رسیده بود.

هدفگذاری سه ساله برای ساخت مسکن فرهنگیان

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان گفت: با امضای این تفاهم‌نامه، قصد داریم یک‌بار برای همیشه، مشکل مسکن فرهنگیان را حل کنیم و دستگاه‌هایی که باید این وزارتخانه را پشتیبانی کنند، نقش خود را ایفا خواهند کرد تا ظرف سه سال، این برنامه محقق شود.

محمد اسلامی افزود: اولویت با فرهنگیانی است که از طریق سامانه طرح ملی مسکن، ثبت‌نام کرده‌اند و وزارت آموزش‌وپرورش نیز، ظرف دو هفته اسامی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌دهد تا گستره جغرافیایی این طرح را تعیین کنیم و اگر در منطقه‌ای کمبود زمین داشتیم، آن را در قالب تعیین اراضی جدید تأمین کنیم.

به گفته او، الگوهایی مانند شهرک‌های فرهنگیان نیز تکرار می‌شود، چون الگوهای موفقی بودند تعاونی‌های مسکن وزارت آموزش‌وپرورش نیز درصورتی‌که از کفایت کافی برخوردار باشند، از ظرفیت آموزش‌وپرورش در حوزه احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

اسلامی تأکید کرد: مردم از ما سؤال کردند که آیا ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی جزو ۴۰۰ هزار واحد طرح ملی مسکن است که باید بگویم در استان‌هایی که فرهنگیان در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند اگر زمین به‌اندازه ۱۷۰ هزار واحد بود در زمره طرح ملی مسکن است؛ اما اگر کمبود داشتیم زمین به این طرح اضافه می‌کنیم تا به سقف ۴۰۰ هزار واحد اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در ۱۰ شهر از استان‌هایی که ثبت‌نام شده ظرفیت پر شد که قرار است ظرفیت جدید ایجاد کنیم و مجدد ثبت‌نام انجام شود تا متقاضیان واقعی شناسایی شوند ضوابط ورود فرهنگیان به این طرح مانند ضوابط طرح ملی مسکن است.

در همین رابطه