رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

حسین سلاح ورزی در شورای گفت‌وگوی لرستان مطرح کرد

توجه به دانش‌بنیان‌ها برای جلوگیری از مهاجرت

حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق خرم­آباد در نشست شورای گفت‌وگوی لرستان، ضمن اعلام آمادگی اتاق خرم‌آباد برای تأمین نیمی از هزینه راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان لرستان، گفت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان منجر به افزایش اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده می‌شود و از مهاجرات به خارج از استان جلوگیری می‌کند.

30 آذر 1398
کد خبر : 31569
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: این اتاق برای تأمین اعتبار نیمی از هزینه راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان را آمادگی دارد و تلاش می‌کند با حمایت همه بخش‌ها، این محیط‌ها در دسترس فعالان دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و دانش‌آموختگان نوآور استان لرستان قرار گیرد.

حسین سلاح ورزی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان، با اشاره به راه‌اندازی کمپین «من در لرستان می‌مانم» افزود: فعالیت این شرکت‌ها در استان منجر به افزایش اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده می‌شود و از مهاجرات به خارج از استان جلوگیری می‌کند.

سلاح ورزی با برگزاری رویداد یلدای استارتاپی در استان، اظهار کرد: استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و کاربری‌های مسکونی نیازمند حمایت است و در این راستا امکان تأمین اعتبار توسط اتاق خرم‌آباد معادل اعتبار تخصیصی از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این جلسه از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری در استان خبر داد.

همچنین در این جلسه مقرر شد مکانی برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان در نظر گرفته شود.

آینده فعالیت‌های اقتصادی متأثر از شرکت‌های دانش‌بنیان است

استاندار لرستان نیز در این جلسه گفت: آینده فعالیت‌های اقتصادی متأثر از شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید در این راستا برنامه‌ریزی شود.

سید موسی خادمی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات موجود ادامه داد: چالش‌های موجود لرستان در راستای میزان تورم، شناسایی شده و در این راستا باید راهکارهای لازم اندیشیده شود.

او اظهار کرد: اکنون بررسی‌ها نشان می‌دهد که نه‌تنها حمل‌ونقل نقشی در میزان تورم استان ندارد بلکه نسبت به سایر حوزه‌ها وضعیت بهتری دارد.

خادمی تصریح کرد: لرستان در حوزه خوراکی‌ها بیشترین اثرپذیری را دارد به‌طوری‌که رشد قیمت‌ها در شرایط اخیر بیشتر بوده است

استاندار لرستان گفت: افزایش بیش‌ازحد هزینه خوراک یکی از شاخص‌های کاهش رفاه خانوار است و معمولاً سهم این گروه از کالاها به علت محدود بودن درآمد در خانوارهای فقیر، بزرگ‌تر است.

او افزود: رشد قیمت در مبلمان و مسکن بالاست و برای کاهش تورم محورها مشخص است و باید برای مسکن برنامه‌ریزی شود.

خادمی ادامه داد: در حوزه‌های صنعت و زیرساخت‌ها برای لرستان فاصله ایجاد شده این در حالی است که در حوزه‌های جدید مبتنی بر انسان تحصیل کرده استان ظرفیت دارد و نباید در این حوزه عقب بیافتیم.

استاندار لرستان همچنین در خصوص راه‌اندازی کارخانه نوآوری در لرستان بیان کرد:‌ در صورت ایجاد زیرساخت لازم امکان تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.

در همین رابطه