رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

علی‌اصغر زبردست در شورای گفت‌وگوی استان همدان

حل مشکلات شهرک‌های صنعتی نیازمند گفتمان مشترک است

علی‌اصغر زبردست، در جلسه شورای گفت‌وگوی استان همدان به مشکلات شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفتمان مشترک را حلال و رافع این مشکلات دانست. به گفته او تأمین و تقویت زیرساخت‌ها در افزایش تولید و ظرفیت صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی بسیار مؤثر است و این کار جز با همکاری دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر نیست.

14 دی 1398
کد خبر : 31752
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور سعید شاهرخی، استاندار و رئیس شورا، علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان و دبیر شورا با دستور جلسه بررسی آخرین مشکلات فعالان بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی و بررسی موضوع تسهیلات گردشگری برگزار شد.

رئیس اتاق همدان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان با مشکلات و مسائلی مواجه هستند که گفتمان مشترک می‌تواند حلال و رافع آنها باشد، گفت: تکمیل زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مهم‌ترین خواسته صنایع مستقر در این مراکز است و بی‌تردید تأمین و تقویت زیرساخت‌ها در افزایش تولید و ظرفیت صنایع مستقر بسیار تأثیر دارد.

علی‌اصغر زبردست افزایش و تقویت برق شهرک صنعتی بهاران را از نیازهای ضروری دانست و افزود: این شهرک برای توسعه یک و نیم مگاوات برق نیاز دارد.

به گفته او، شهرک مبل و منبت حاجی‌آباد نیز علاوه بر توسعه شبکه برق نیازمند ایجاد راه دسترسی مناسب و احداث پل زیرگذر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به وجود صنایع بزرگی مانند بافتینه و یافتگان در مسیر این شهرک خاطرنشان کرد: پل زیرگذر می‌تواند در کاهش تصادف‌های این جاده و افزایش ایمنی آن بیفزاید.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به ایجاد رمپ‌های ورودی و خروجی برای شهرک‌های صنعتی هستند و کوتاهی در اجرای این وظیفه، شهرک‌های صنعتی را به نقاط حادثه‌خیز تبدیل کرده است.

زبردست تعیین تکلیف منطقه صنعتی «چشمه قصابان» را خواسته دیگر عنوان کرد و افزود: الحاق این منطقه به شهرک صنعتی بهاران و یا تفکیک به‌عنوان یک شهرک صنعتی مجزا مطالبه جدی دستکم ۲۰۰ واحد صنعتی مستقر در این منطقه است.

رئیس اتاق همدان از نمایندگان مردم در مجلس نیز خواستار یاری و کمک به بخش تولید شد و گفت: چهار نفر از نمایندگان عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستند اما حضور کمرنگی در این نشست دارند.

استاندار همدان نیز در این نشست گفت: دولت به‌رغم محدودیت و تنگناهای مالی توجه ویژه‌ای به تأمین نیازهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان دارد.

سید سعید شاهرخی افزود: در حوزه زیرساخت‌ها به‌رغم محدودیت‌های مالی برای توسعه و تقویت صنایع توجه ویژه داریم و در سطح ملی آماده مذاکره و پیگیری امور از طریق وزرا هستیم.

او درباره تأمین برق شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: پیگیری‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته است و به توافق‌هایی نیز دست یافته‌ایم اما حل کامل مشکلات نیاز به پیگیری مستمر دارد.

شاهرخی افزود: وزیر نیرو برای رفع مشکل برق شهرک‌های صنعتی همدان قول مساعد داده است و امیدواریم خواسته‌های صنعتگران با شتاب محقق شود.

استاندار همدان به حل مشکل شهرک مبل و منبت حاجی‌آباد تأکید کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست پرونده این مشکل را هرچه سریع‌تر خاتمه بدهند.

او به مدیریت پسماندهای صنعتی و عادی شهرک‌های صنعتی تأکید کرد و گفت: بخشداری‌ها با شرکت شهرک‌های صنعتی در این رابطه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به شرایط حاکم بر واحدهای صنعتی چشمه قصابان، شهرستان بهار وظیفه سامان بخشی این منطقه را طبق قانون به فرماندار واگذار کرد و گفت: با کمک ظرفیت‌های شهرستان و استان مشکلات دسته‌بندی و حل شود ما نیز کمک می‌کنیم.

استاندار همدان ارائه تسهیلات گردشگری را نیازمند تقویت دانست و از متولیان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواست با جدیت بیشتری به تقاضاها رسیدگی کنند.

شاهرخی توجه به تولید و حمایت از بخش خصوصی را مهم‌ترین کار در برهه کنونی دانست و از تمام اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواست حضور در این جلسه را جدی بگیرند.

استاندار همدان در پایان خط و نشانی هم برای مدیران دستگاه‌های اجرایی غایب کشید و گفت: از ابتدای سال، هفت جلسه شورای گفت‌وگوی تشکیل شده و غایبان باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

موضوعات :
در همین رابطه