رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

افت ۹۰ درصدی صادرات کره جنوبی به ایران

آمارهای رسمی کره جنوبی نشان می‌دهد: صادرات این کشور به ایران در ۱۱ ماهه سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

22 دی 1398
کد خبر : 31836
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آمار منتشره از سوی آژانس دولتی گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی (KOTRA) نشان می‌دهد: صادرات کره جنوبی به ایران در فاصله ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ به ۲۵۹ میلیون دلار رسیده که ۸۸.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش دارد.

کره جنوبی ازنظر میزان صادرات به ایران در رتبه چهاردهم قرار دارد اما در میان ۲۰ صادرکننده بزرگ به ایران بزرگ‌ترین میزان کاهش را داشته است.

چین باوجود کاهش ۳۸.۸ درصدی میزان صادراتش به ایران، در صدر فهرست بزرگ‌ترین صادرکنندگان به ایران قرار دارد درحالی‌که آلمان با کاهش ۴۹.۱ درصدی صادراتش، در رتبه ششم جای دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، کاهش صادرات کره جنوبی در نتیجه تحریم‌های آمریکا پس از خروج این کشور از برجام در سال ۲۰۱۸ روی داد.

طبق گزارش KOTRA، تا اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۸۳ شرکت خارجی که پیش از آن در ایران فعالیت داشتند، کسب‌وکارشان در این کشور را متوقف کردند اما بااین‌حال تجارتشان را با ایران توسعه دادند.

صادرات از امارات متحده عربی به ایران در مدت مذکور ۱۶.۸ درصد رشد سالانه داشت که دومین رشد بزرگ در میان کشورهای صادرکننده به ایران بود درحالی‌که صادرات هند ۴۳.۸ درصد رشد داشت.

در همین رابطه