رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

دو مدرسه پویش «ایران من» در روستاهای حسین‌آباد خدابنده و ملک‌آباد استان کرمان افتتاح شد

دو مدرسه ابتدایی پویش «ایران من» با همکاری موسسه خیریه مهر گیتی و حمایت فعالان بخش خصوصی در روستای حسین‌آباد خدابنده شهرستان فهرج و روستای ملک‌آباد بخش روداب شرقی شهرستان نرماشیر در استان کرمان افتتاح شد.

07 بهمن 1398
کد خبر : 32032
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

دو مدرسه ابتدایی پویش «ایران من» با همکاری موسسه خیریه مهر گیتی و حمایت فعالان بخش خصوصی در روستای حسین‌آباد خدابنده شهرستان فهرج و روستای ملک‌آباد بخش روداب شرقی شهرستان نرماشیر در استان کرمان افتتاح شد.

 مدرسه 3 کلاسه «ایران من ۹۲» روستای حسین آباد خدابنده با ۳۰۰ مترمربع فضای آموزشی و ۱۸۰۰ مترمربع محوطه سازی و اعتباری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و مدرسه 6 کلاسه «ایران من ۹۳» روستای ملک آباد در فضای آموزشی ۴۳۰ مترمربع و ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع محوطه سازی و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شده است.

 پدرام سلطانی، مؤسس پویش «ایران من»، طی سخنانی در مراسم افتتاح این مدارس گفت: پویش ایران من ابتکاری است که توسط اعضای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در بخش خصوصی در خرداد ۹۳ پایه ریزی شد. این پویش با باور به اینکه زیربنای توسعه در کشور، توسعه آموزشی است راه اندازی شده است. برای اینکه بتوانیم اقتصاد بالنده‌ای داشته باشیم ابتدا باید زیرساخت‌های آموزشی را در کشور تقویت کرده و عدالت آموزشی را فراهم کنیم تا با تربیت نیروی انسانی کارآمد جریان توسعه کشور سریعتر پیش رود.

سلطانی افزود: اولین گام پویش، ساخت ۱۰۰ مدرسه ابتدایی در مناطق کمتر برخوردار و در ۱۹ استان کشور بوده است.

او با اشاره به انتخاب نام «ایران من» برای مدارس ساخته شده گفت: معمولاً در طرح‌های مدرسه‌سازی، اسامی خیربن و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت کرده‌اند روی مدارس می‌گذارند، در حالی که در این پویش تمامی مدارس مزین به نام ایران است. در این اقدام همه دانش‌آموزان از هر قوم و نژادی می‌دانند که این وطن متعلق به همه آن‌هاست و باید عشق و علاقه به کشورشان داشته باشند و آن را تقویت کنند و همچنین روی مشترکاتشان با یکدیگر و نه تفاوت‌هایشان سرمایه‌گذاری کنند.

مؤسس پویش ایران من تصریح کرد: در گام بعدی باید با مشارکت جامعه محلی، در ساخت مدارس تحولی ایجاد کرد. با تعریف شعاری تحت عنوان «مدرسه، کانون توسعه روستا» قصد داریم در جریان ساخت مدارس برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی روستا با همکاری جوانان و اهالی روستا و ایجاد تسهیل گری و مهارت آموزی به توسعه کارآفرینی روستا هم کمک کنیم.

سلطانی خاطرنشان شد: باید بدانیم همگام با توسعه آموزشی، توسعه اقتصادی و تقویت منابع مالی روستا موجب پایداری و مشارکت اهالی در بهبود شرایط آن‌ها خواهد شد.

سلطانی توضیح داد: این پویش قصد دارد در مسیر توسعه آموزشی، در کارهای محتوایی، ترویجی، توانمندسازی معلمان و فراهم کردن آموزش الکترونیک و آموزش از راه دور اقدام کند. می‌توان با کمک وزارت ارتباطات در این مسیر گام برداشت تا مدارس روستایی بتوانند از اینترنت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: هدف از ساخت این مدارس کمک به عدالت آموزشی در همه مناطق کشور و بهره مندی  دانش آموزان از فضای آموزشی مناسب است زیرا وجود فضای آموزشی مناسب هم به دانش آموز در یادگیری دروس و هم به معلم برای خلاقیت و نوآوری در تدریس کمک می‌کند.

سلطانی افزود: جانمایی مدارس در ساخت 100 مدرسه نخست به پیشنهاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور استان‌ها بوده اما در فازهای بعدی طی فراخوانی از استان‌ها با مشارکت جامعه محلی، اهالی و سازمان‌های مردم نهاد هر استان، درخواست‌ها دریافت و پس از بررسی و بازدید محلی با مطالعه میزان مشارکت پذیری جامعه روستایی جانمایی‌ها انجام خواهد شد.

در ادامه زهرا گیتی‌نژاد مؤسس و مدیر موسسه خیریه مهر گیتی با اشاره به ضرورت توجه به آموزش گفت: فرزندان این سرزمین اگر کودکی بدی را سپری کنند در بزرگسالی هم به خود و هم به جامعه آسیب می‌زنند. اگر جامعه‌ای سالم و رو به پیشرفت می‌خواهیم باید دست به دست هم بدهیم و برای کودکان شرایط خوب زیستی و آموزشی مهیا کنیم.

گیتی‌نژاد افزود: پویش ایران من حرکتی از سوی بخش خصوصی برای ادای دین خود در مقابل جامعه و حوزه مسئولیت اجتماعی است. این حرکت الگویی برای تک تک افراد جامعه برای داشتن سرزمینی توسعه یافته‌تر و زیباتر است.

گیتی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های موسسه خیریه مهر گیتی گفت: این موسسه در امور فرهنگی، ساخت مدارس، ارسال کتاب و بورسیه دانش آموزشی و مدرسه یاری فعالیت دارد و تاکنون ۳۵۰ مدرسه احداث کرده و یا در حال ساخت دارد.

گیتی‌نژاد در ادامه بر لزوم اشاعه فرهنگ دوستی و صلح تاکید کرد و از معلمان مدارس افتتاح شده خواست تا زنده بادها را در بین دانش آموزان پر رنگ‌تر کنند.

در پایان، مراسم کاشت نهال دانش، به عنوان حرکتی نمادین جهت جلوگیری از قربانی شدن دام در مراسم افتتاح توسط نیکوکاران و مسئولان در حیاط مدارس انجام شد.

در همین رابطه