رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در جلسه شورای گفت‌وگوی استان اصفهان مطرح شد

ایجاد انبارهای عمومی در شهرک‌های صنعتی برای کاهش هزینه انبارداری

هشتاد و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به بررسی بسته‌های ادارات کل گمرک و بیمه ایران استان اصفهان برای حمایت از فعالان اقتصادی استان در سال رونق تولید اختصاص یافت. رئیس اتاق اصفهان در این جلسه پیشنهاد داد برای کاهش هزینه‌های انبارداری واحدهای تولیدی، انبارهای اختصاصی عمومی در شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.

13 بهمن 1398
کد خبر : 32087
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استاندار اصفهان با تقدیر از اقدامات گمرک برای حمایت از فعالان اقتصادی، خواستار اقدامات ویژه این اداره برای تسهیل روند صادرات در شرایط جنگ اقتصادی شد.

عباس رضایی، در هشتاد و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همچنین در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی بیمه‌ای برای اصناف با درصد بسیار نازل در موارد غیرقابل‌پیش‌بینی را خواستار شد.

در این نشست رئیس اتاق اصفهان نیز با اشاره به آغاز به کار اولین شتاب‌دهنده صادراتی استان و کشور در هفته گذشته از همراهی و پشتیبانی دستگاه‌های استانی از این شتاب‌دهنده قدردانی کرد و گفت: بی‌شک حمایت‌های این‌چنینی آینده روشنی را برای اقتصاد ملی و جامعه جوان به همراه خواهد داشت.

مسعود گلشیرازی، در ادامه پیشنهاد تخصیص انبارهای اختصاصی عمومی در شهرک‌های صنعتی به‌منظور کاهش هزینه‌های انبارداری را ارائه و تصریح کرد: با اشتراک خدمات می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و ایجاد این انبارها با ریشه عمومی می‌تواند در تعدیل هزینه‌های گزاف انبارداری مؤثر واقع شود.

رئیس اتاق اصفهان در ادامه خواستار کاهش شرط سقف 2 میلیون دلار صادرات یا 5 میلیون دلار واردات برای برخورداری از تسهیلات بسته حمایتی فعالان اقتصادی مجاز توسط گمرک همچنین برخورداری صادرکنندگان نمونه ملی و استانی بدون رعایت سقف از این بسته حمایتی شد.

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز با اشاره به ارائه پیشنهاد‌های اتاق اصفهان در خصوص طرح بانکداری اسلامی، گفت: در حال حاضر این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و از فعالان اقتصادی می‌خواهیم نقطه نظرات نهایی و تکمیل‌کننده خود برای این طرح را ارائه کنند.

همچنین رسول کوهستانی، مدیرکل گمرکات استان اصفهان علاوه بر اجرای بسته حمایتی ارائه شده، از اعلام آمادگی این اداره به‌منظور همراهی لازم برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، خبر داد.

او گفت: بنا بر مصوبه شورای گفت‌وگو مبنی بر انجام تمامی عملیات ورود و خروج کالا از طریق کارگو، از تاریخ 1 دی‌ماه کارکنان گمرک در کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، مستقر شده‌اند. کوهستانی افزود: از 7 بهمن‌ماه نیز واردات از طریق کارگو اجرایی شده است.

همچنین مجتبی آخوندی، مدیرکل بیمه ایران استان اصفهان گفت: در بسته حمایتی بیمه ایران از فعالان اقتصادی بحث حمایت از صنایع کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شده است. وی افزود: در این بسته سعی شده صنایع کوچک در کنار یکدیگر از امتیازات گروه و تسهیلات مربوط به آن برخوردار شوند.

او تصریح کرد: نرخ بسته فوق 2 در هزار سرمایه مورد تعهد بوده که این نرخ برای مجموعه پوشش‌های خطراتی نظیر حریق، انفجار، صاعقه، زلزله و... در شاخه‌های مختلف صنعت حداقل 50 درصد از نرخ‌های مصوب کمتر است.

موضوعات :
در همین رابطه