رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

حمید حسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

بارگیری کامیون‌های عراقی در مرز مهران از فردا به روال قبل باز می‌گردد

حمید حسینی عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اعلام کرد که هیچ دستوری مبنی بر توقف بارگیری کامیون‌های عراقی از طرف دولت این کشور وجود ندارد و فردا کامیون‌های عراقی برای بارگیری در مرز مهران مستقر خواهند شد.

03 اسفند 1398
کد خبر : 32317
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

امروز نامه‌ای از مدیرکل گمرک ایلام به مدیرکل دفتر صادرات منتشر شد که از تعطیلی مرز مهران برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق خبر می‌دهد.

هم‌زمان گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تاثیر شیوع ویروس کرونا و خطر انتقال آن به عراق،‌ انجام شده و این موضوع را به عنوان دلیل توقف ترددها ذکر کرده‌اند. 

در همین رابطه، حمید حسینی در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» توضیح می‌دهد: مشکل مرز مهران از هفته پیش آغاز شده است. به تازگی مسئول گذزگاه‌های مرزی عراق در دفتر نخست وزیری این کشور عوض شده و  مدیر جدید گذرگاه مرزی عراق هم تخلفاتی را در گمرک زرباطیه عراق گزارش کرده است که در نتیجه این گزارش تعدادی از مدیران و کارکنان این گمرک اخراج شدند. از یک‌شنبه گذشته، به دلیل کاهش تعداد کارکنان عراقی در گمرک این کشور، تعداد کامیون‌های ورودی به ایران با کاهش چشمگیر همراه شد.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در ادامه افزود: طی پیگیری‌های صورت گرفته با دفتر نخست وزیری عراق و مسئول گذرگاه‌های مرزی این کشور اعلام شده است که  نیروهای جایگزین در گمرک عراق مستقر شده‌اند و بر اساس آخرین تماس تلفنی، قول داده‌اند که بارگیری کامیون‌های عراقی از مرز مهران، از فردا به روال قبل بازخواهد گشت.

او تاکید کرد که هیچ دستوری مبنی بر توقف بارگیری کامیون‌های عراقی از طرف دولت این کشور وجود ندارد و فردا کامیون‌های عراقی برای بارگیری در مرز مهران مستقر خواهند شد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه استاندارد بین‌المللی کالاهای صادراتی ایرانی به عراق با محدودیت مواجه است، افزود: اخیراً  یک شرکت چینی در مرز عراق برای کنترل استاندارد کالاهای صادراتی ایران به عراق انتخاب شده است که این شرکت هم در ایران یکی از شرکت‌های بازرسی بین المللی را به عنوان همکار انتخاب کرده است اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌اند مجوزهای لازم برای فعالیت را از سازمان استاندارد اخذ کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که سازمان استاندارد مجوزهای لازم برای فعالیت این شرکت را هرچه سریعتر صادر کند، بخشی از مشکلات بازرسی حل و روند صادرات به عراق عادی خواهد شد.

 

موضوعات :
در همین رابطه