رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

افزایش 2 برابری تولید مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تولید مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی از ابتدای اسفندماه جاری افزایش دو برابری یافته و برای واحدهایی که امکان فعالیت داشتند، مجوز صادر شد.

13 اسفند 1398
کد خبر : 32438
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اعلام نیاز ۸۰ میلیونی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ماسک، باوجوداینکه تولید این محصول دو تا سه برابر شرایط معمول شده است؛ در این زمینه با مساعدت دولت و تخصیص ارز دولتی از سوی بانک مرکزی، واردات در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش وزارت صنعت، رضا رحمانی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: بیشترین دغدغه‌ها در مورد تأمین ماسک تنفسی است که ظرفیت تولید کشور به نسبت تقاضای چند برابری روزهای اخیر و با توجه به تولید پایین، کمبودهایی به وجود آمد.

وی افزود: فرآیند توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی‌کننده و ماسک، نیازمند اصلاح و بازبینی جدی است و این وزارتخانه آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهد.

 هم‌زمان با اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه بیماری کرونا، ستادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور همه عوامل مرتبط، تشکل‌های بخش خصوصی، انجمن‌ها و تولیدکنندگان تشکیل و اقلام کالایی موردنیاز جهت تولید و تأمین به میزان کافی موردتوجه و رصد قرار گرفته‌اند.

رحمانی یادآور شد: پیش‌ازاین شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی، ضدعفونی‌کننده و ماسک، فعالیت خود را زیر نظر وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو انجام داده و وزارت صنعت بر اساس مسئولیت خود، برای حفظ فرایند تولید این واحدها وارد عمل شد و افزایش تولید در این بخش را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: تعداد واحدهای صنعتی فعال در حوزه شوینده بهداشتی، هیچ مشکلی در سطح کشور ندارند و به میزان کافی تولیدات در سطح بازار عرضه می‌شود.

وزیر صنعت اعلام کرد: روند تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌ها تداوم دارد و در این مدت با هماهنگی سازمان غذا و دارو، ۱۰۷ مجوز نیز برای تغییر محصول از آرایشی به مواد شوینده و بهداشتی و ضدعفونی‌کننده صادر شده و به قید فوریت نیز پروانه فعالیت آنها اعطا شده تا نیاز مصرف‌کنندگان در کشور با مشکلی روبرو نشود.

موضوعات :
در همین رابطه