رادیو مجازی اتاق ایران - 24 تیر 1403

سقوط ۷۰ درصدی فروش تویوتا در چین

بازار فروش خودرو های برند ژاپنی تویوتا موتورز در چین تحت تاثیر شیوع گسترده و ویروس کرونا با یک کاهش ۷۰ درصدی در در فوریه ۲۰۲۰ مواجه شده است.

17 اسفند 1398
کد خبر : 32483
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

با توجه به آنکه چین یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود، برای بسیاری از خودروسازان بزرگ و برتر از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت ژاپن تو دی آمده است، شرکت خودروسازی تویوتا موتورز به تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در چین فروش خودروهای این برند ژاپنی در بازار این کشور در دومین ماه سال جاری میلادی ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

تویوتا موتور که بدون شک بزرگترین خودروساز جهان از لحاظ سهم بازارهای جهانی فروش خودرو به شمار می رود، به نظر می رسد که به شدت تحت تاثیر شیوع گسترده و ویروس کرونا در چین و بسیاری دیگر از کشورهای مختلف قرار گرفته است و به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه خودرو، فروش فوریه ۲۰۲۰ برای این خودروساز ژاپنی یک «سقوط آزاد» تعبیر می شود.

به گفته تویوتا موتورز این شرکت در دومین ماه از سال جاری میلادی تنها ۲۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو از برندهای تویوتا و لکسوس در چین فروخته است.

همچنین گزارش منتشر شده از سوی انجمن خودروهای سواری چین نشان می دهد که میزان فروش خودرو در این کشور شاهد افت و کاهش ۸۹ درصدی در ۲۳ روز نخست ماه فوریه بوده است.

در همین رابطه