رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

موسسه مشاوره مکنزی با انتشار گزارشی بررسی کرد

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها و پیش‌نیازهای حفظ زنجیره ارزش تولید

موسسه مشاوره مکنزی در گزارشی تحلیلی به بررسی تاثیر کرونا بر کسب و کار‌ها پرداخته است. بر اساس این گزارش، ویروس در سطح جهان و بدون کاهش فصلی گسترش می‌یابد و این امر موجب شوک تقاضا می‌شود که تا سه ماهه دوم ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

18 فروردین 1399
کد خبر : 32763
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

موسسه مشاوره مکنزی در گزارشی تحلیلی به بررسی تاثیر کرونا بر کسب و کار‌ها پرداخته است. بر اساس این گزارش، ویروس در سطح جهان و بدون کاهش فصلی گسترش می‌یابد و این امر موجب شوک تقاضا می‌شود که تا سه ماهه دوم ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

در مقدمه این گزارش آمده است: «چین و  کشورهای آسیای شرقی شروع به جبران عوامل اقتصادی می‌کنند اما اختلالات در زنجیره ارزش وجود دارد. قرنطینه‌های وسیع در ایالات متحده و اروپا، محدودیت‌های مسافرتی و افزایش فاصله اجتماعی منجر به کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده  و سرمایه‌گذاری تجاری در سال 2020 میشود. چین و کشورهای آسیای شرقی با کاهش چشمگیر در روند بهبود اقتصادی در سال ۲۰۲۰ روبه‌رو می‌شوند و حتی این روند تا سه ماهه اول ۲۰۲۱ تسری می‌یابد. ایالات متحده و اروپا نیز به دنبال کاهش تقاضا در مصرف‌کننده و هزینه‌های تجاری، رکود عمیقی را در سال ۲۰۲۰ تجربه خواهند کرد.

موسسه مشاوره مکنزی در ادامه این گزارش در سرفصلی جداگانه با طرح این سوال که «کسب‌وکارها در طول این مدت باید بر چه مواردی متمرکز باشند؟» تاکید داشته که حفاظت از کارکنان، تشکیل تیم مقابله با کووید – 19، تثبیت زنجیره تامین،حفظ ارتباط با مشتریان، حفظ نقدینگی برای عبور از بحران، تمرین برنامه و  هدف گذاری از مهم‌ترین اولویت‌های بنگاه‌ها در طول این مدت است.

همچنین تاکید شده است که سازمان‌ها باید برای سناریو سیاست‌هایی را تدوین و توسعه دهند.ضمن اینکه با رهبران به منظور سازگاری بیشتر همکاری کنند.

در بخش بعدی این گزارش با عنوان « اقدام اساسی در زنجیره ارزش»، موسسه مشاوره مکنزی ایجاد شفافیت در زنجیره تامین چندلایه، بهینه کردن ظرفیت تولید و توزیع، تخمین زدن تقاضای مشتری نهایی، تجزیه و تحلیل فهرست موجودی و استفاده از ظرفیت لجستیک موجود را به عنوان راهکار سازمان‌های اقتصادی در زمان گسترش کووید – 19 پیشنهاد داده است.

« ایجاد روابط همکاری با شرکای تجاری»، «طراحی زنجیره تامین انعطاف‌پذیر برای آینده» و « بهبود پایداری و ثبات زنجیره ارزش به طور مداوم» از راهکارهای کوتاه مدت موسسه مشاوره مکنزی با هدف حفظ زنجیره ارزش ظرف دو تا چهار ماه آینده است.

فایل کامل این گزارش را از اینجا دانلود کنید.

موضوعات :
در همین رابطه