میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق قم در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

جهش تولید از مسیر تعامل دولت و بخش خصوصی می‌گذرد

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران ضمن تشریح اقدامات این اتاق بازرگانی برای مقابله با کرونا، تاکید کرد که تحقق شعار سال در گروی تعامل دولت با بخش خصوصی است.

26 فروردین 1399
کد خبر : 32847
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران ضمن تشریح اقدامات این اتاق بازرگانی برای مقابله با کرونا، تاکید کرد که تحقق شعار سال در گروی تعامل دولت با بخش خصوصی است.

ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم -عکس: محمد علیمهدی

ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم بر این باور است که تعامل دولت و بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال، یعنی « جهش تولید» داشته باشد.

 خاکی در گفت‌وگو با « پایگاه خبری اتاق ایران» ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم در راستای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: استان قم اولین استانی بود که ویروس کرونا در آن مشاهده شد که به محض تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا کسب و کارها در این استان تعطیل تا کنون تعطیل شدند. اما خوشبختانه شرایط فعلی این استان در حال ثبات است. هر چند هنوز کسب و کارها در تعطیلی به سر می‌برند اما خوشبختانه شاهد ثبات حوزه بهداشتی و درمانی در این استان هستیم.

رئیس اتاق قم در ادامه تشریح کرد: از همان روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا، شاهد اقدامات عاجل اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران برای کمک به فعالان اقتصادی استان بودیم؛ ضمن اینکه فعالان اقتصادی استان نیز دست به کار شدند و اتاق قم به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی استان نیز در راستای مسوولیت اجتماعی خود اقدام به تامین اقلام پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌های درگیر با کرونا کرد.

به گفته خاکی، از زمان شیوع ویروس کرونا در استان قم، ۱۳ بیمارستان در این استان درگیر بودند. او در همین زمینه افزود: تاکنون اقلام مختلفی از نیازهای ضروری پزشکان و پرستاران و کادر درمان بیماران مبتلا به این ویروس را با کمک تولیدکنندگان و بازرگانان تأمین شده است. علاوه بر این، به همت بخش خصوصی استان مبلغ ۲۲ میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شده است که اولویت مصرف این مبلغ، تامین تجهیزات پزشکی است.

ضرورت تدوین بسته حمایتی از کسب و کارها

ابوالفضل خاکی در ادامه بر ضرورت حمایت دولت از کسب‌وکارها، به خصوص کسب و کارهای خرد تاکید کرد. در همین زمینه او به انتقاد از نحوه عملکرد مسوولین پرداخت و گفت: به رغم تاکیداتی که بر حمایت از فعالان و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود اما متاسفانه تمامی این حرف‌ها در حرف است و فعالان اقتصادی در عمل شاهد اقدام درخوری نیستند. حتی بر خلاف صحبت‌های انجام شده هنوز در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بسته حمایتی تدوین نشده است و بانک‌ها نیز بدون توجه به بخشنامه‌های صادر شده، بر فعالان اقتصادی برای پرداخت اقساط خود فشار می‌آورند.

او خاطرنشان کرد: حتی دراستانداری قم هم برنامه‌ای جامع برای کنترل بحران تدوین نشده و جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هم که نقش بسیار مهمی در ساماندهی کسب و کارها دارند و موجب تعامل مستقیم فعالان با مسوولین می‌شوند به دلیل کرونا مدت‌هاست که برگزار نشده است.

در همین زمینه، رئیس اتاق قم لازمه تحقق شعار سال را تعامل دولت وبخش خصوصی عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات فعلی واحدهای تولیدی به خصوص در استان قم، تامین نقدینگی است و اگر دولت به فکر چاره‌ای برای حل این مشکل نباشد نباید انتظاری هم برای جهش تولید داشته باشیم.

به گفته رئیس اتاق قم در این استان در حال حاضر 2500 واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

خاکی در پایان با تاکید مجدد بر ثبات نسبی ایجاد شده در استان قم اعلام کرد: تامین معیشت خانواده‌های کم بضاعت استان، با توجه به  فرارسیدن ماه رمضان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری اتاق قم است که از هفته‌ آینده اجرا خواهد شد.

موضوعات :
در همین رابطه