میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) مبارک باد

رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

علی‌اصغر زبردست در دیدار با استاندار همدان

بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه‌ها یک سال تمدید شود

رئیس اتاق همدان در دیدار با استاندار این استان ضمن اشاره به اشاره به مشکلات و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا برای فعالان اقتصادی، خواستار همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی برای عبور این وضعیت شد. او پیشنهاد داد بانک‌ها، تسویه تسهیلات سرمایه در گردش فعالان اقتصادی را برای یک سال تمدید کنند.

26 فروردین 1399
کد خبر : 32852
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به مشکلات و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا برای فعالان اقتصادی، گفت: در حال حاضر مشکلات مالی ناشی از کرونا فشار زیادی بر بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولید وارد کرده که عبور از آنها نیازمند مساعدت دستگاه‌های دولتی است.

علی‌اصغر زبردست در دیدار با استاندار همدان افزود: از اسفندماه سال گذشته تولیدات کارخانه‌ها به فروش نرفته و تعداد زیادی از آنها هم‌اکنون با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند. ضمن اینکه و همچنین بدهکاری به مالیات، تأمین اجتماعی و بانک‌ها فشار مضاعفی بر فعالان اقتصادی وارد می‌کند.

او از استاندار همدان خواست دستوراتی مبنی بر مساعدت اداره مالیات، تأمین اجتماعی و بانک‌ها با واحدهای تولیدی صادر نماید تا این شرایط برای صاحبان صنایع قابل‌تحمل باشد.

رئیس اتاق همدان اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی استان تاکنون همکاری خوبی با فعالان اقتصادی داشته و در این برهه نیز انتظار داریم مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی را تا پایان شهریورماه تمدید کرده و دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده را تا شش ماه به تعویق بیندازد.

اصغر زبردست همچنین خواستار همکاری تأمین اجتماعی برای تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران و کارکنان کارخانه‌ها شد تا زمانی که امکان واریز حق بیمه برای صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی استان فراهم شود.

او از بانک‌های استان نیز درخواست کرد بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش را به مدت یک سال تمدید کنند و پرداخت اصل‌وفرع این وام‌ها را به سال آینده که اوضاع اقتصادی واحدهای تولیدی بهبود یابد، موکول کنند.

حل مشکلات باغداران و دامداری‌ها برای دریافت سوخت از دیگر مواردی بود که رئیس اتاق همدان به آن اشاره کرد.

موضوعات :
در همین رابطه