رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛

فردا؛ روز موعود انهدام سراسری کالای قاچاق در کشور

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی فردا طی مراسمی، محموله بزرگ قاچاق کالا را امحاء می‌کند.

26 مرداد 1395
کد خبر : 3288
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

«به مسئولان گفته‌ام کالای قاچاق را جلوی چشم همه آتش بزنید» این جمله همان تأکید رهبر انقلاب به مسئولان نظام است که روند مبارزه با قاچاق را تسریع داده است. همان جمله‌ای است که باعث شده برای اولین بار در کشور 13 خودروی لوکس شامل بنز S500، بی‌ام‌و، پورشه و رنجرور که از طریق قاچاق و سند‌سازی به کشور وارد شده است، آخر هفته در استان فارس امحا ‌شود. این تصمیم بر اساس آیین‌نامه جدید اجرا خواهد شد در صورتی‌که این آیین‌نامه‌ها معمولاً در دولت‌ها با تساهل روبه‌رو می‌شد.

و فردا روز به آتش کشیدن کالای قاچاق، جلوی چشم همه است. چنانچه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرده است که فردا –چهارشنبه- یک محموله بزرگ قاچاق کالا را به صورت سراسری اعم از کالاهای سریع الفساد و پارچه و غیره را با حضور مسئولان مربوطه امحاء خواهد کرد.

هنوز حجم و میزان کالاهایی که قرار است امحاء شود مشخص نیست، زیرا این کالاها همچنان در حال افزایش است. در عین حال این کالاها بر اساس مواد قانونی قابلیت صادرات ندارند. یک مقام مسوول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز خبر داده است که امحای خودروهای قاچاق مکشوفه در دستور کار قرار دارد.

بر اساس آئین‌نامه مواد ۵۴ و ۵۵ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ناظر برچگونگی اقدام نسبت به کالاهای مکشوفه حاصل از کالاهای مبارزه با قاچاق است و به تصویب دولت رسیده کالاهایی که بازگشت آنها به چرخه بازتولید داخلی منجر به آسیب به تولیدات داخلی می‌شود و یا اشتغال را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد، مجاز به این نخواهند بود که وارد چرخه بازتولید شوند و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اجازه به مزایده گذاشتن این اموال و کشفیات و کالاها را نخواهد داشت؛ بر این اساس این کالاها یا در صورت امکان باید از کشور به شکل صادرات خارج شود و یا اگر امکان آن نباشد، امحاء و معدوم گردند.

بنابراین طبق این آئین‌نامه، کالاهای مکشوفه قاچاق که تولید مشابه داخلی داشته باشند، در کشور قابل توزیع نیستند و باید امحاء شوند و یا اگر احیاناً امکان صادراتشان باشد، از کشور صادر گردد که شامل میوه، بسیاری از لوازم خانگی، البسه، پوشاک، پتو و ... می‌شود.

در همین رابطه