رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

سوم اردیبهشت

روز ملی کارآفرینی؛ روز مردمان خالق ارزش‌

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶ بود که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز سوم اردیبهشت، روز تولد شیخ بهایی، در تقویم کشورمان به‌عنوان روز ملی کارآفرینی نام‌گذاری شد. سوم اردیبهشت روز کسانی است که در شرایط سخت اقتصاد ایران، کل سال را تلاش می‌کنند تا کاری بیافرینند. کاری که گاه حتی از دست دولت‌ها نیز برنمی‌آید.

03 اردیبهشت 1399
کد خبر : 32976
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

12 سال پیش در روز جمعه، 11 آبان 1386 با مصوبه 611 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز سوم اردیبهشت، روز تولد شیخ بهایی، در تقویم کشورمان به‌عنوان روز ملی کارآفرینی نام‌گذاری شد.

سومین روز اردیبهشت‌ماه مصادف با بزرگداشت شیخ بهایی به نام مردمانی خورده که ارزش خلق می‌کنند؛ مردان و زنانی که رفع مشکلات را در اولویت قرار داده‌اند، بی‌آنکه از مواجه با سختی‌ها و کمبودها دلسرد شوند.

مشکلات پیش روی کارآفرینان در دو دسته خلاصه می‌شوند؛ بخشی که مربوط به دولت و قوانین و زیرساخت‌ها و بیمه و مالیات است و بخشی دیگری که ناشی از مشکلات اکوسیستم امروزی جامعه و عدم سنخیت روحیه‌ ما با کارآفرینی است.

شدید بی‌راه نباشد که بگوییم که ما در جامعه امروز، یاد نگرفته‌ایم در کنار هم زندگی کنیم، کار بیافرینیم و زمینه رشد خود و دیگران و جامعه را فراهم آوریم و همین مسئله اهمیت کارآفرین و کارآفرینی را دوچندان می‌کند.

کارآفرین، از یک‌سو دل در گرو توسعه و رشد اکوسیستم کارآفرینی دارد و از سوی دیگر برای اعتمادسازی و اعتماد کردن در جامعه را به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت و رشد اکوسیستم نهادینه کند. این راه، بی‌شک سخت و جان‌فرساست؛ اما برای کارآفرین کافی است که نتیجه عبور از این راه سخت و جان‌فرسا فایده‌ای برای جامعه و مردمان داشته باشد تا همه این سختی‌ها را به جان بخرد.

موضوعات :
در همین رابطه