رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق کرج مطرح کرد

بانک‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند

رئیس اتاق کرج با بیان اینکه بانک‌ها و سازمان‌ها موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حوزه صنعت و در راستای حمایت از تولید هستند، گفت: قوه قضاییه می‌تواند در صورت استنکاف بانک‌ها از مصوبات ستاد کرونا در راستای اجرای صحیح ورود کند.

17 خرداد 1399
کد خبر : 33422
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق کرج با اشاره به برگزاری جلسه شورای گفت‌وگوی استان البرز با حضور همه اعضا، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و متضرر شدن برخی مشاغل، مقرر شد حمایت‌هایی ازجمله تعویق در پرداخت اقساط و حمایت‌های مالی از صنایع انجام شود.

رحیم بنا مولایی، با بیان اینکه هر تصمیمی که در ستاد مرکزی مبارزه با ویروس کرونا انجام شود، بانک‌ها و سازمان‌ها ملزم به اجرای آن هستند، در غیر این صورت قوه قضاییه پیگیری می‌کند، افزود: دولت مبلغ خوبی جهت حمایت از مشاغلی که در این ایام در استان البرز متضرر شدند اختصاص داده است که باید در راستای شناسایی افراد واقعی کمیته راهبردی عدالت محور در استان تشکیل شود.

رئیس اتاق کرج، بیان کرد: در این ایام یک سری بدعت‌های غلط کنار گذاشته شد و خریدوفروش آنلاین موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان شد.

بنا مولائی بیان اینکه اتاق بازرگانی در جهت اجرای این تعاملات آنلاین پیش‌قدم می‌شود، عنوان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک و ایجاد پنجره واحد اتاق کرج پیش‌قدم شده اما دولت نیز باید در اینجا زیرساخت‌ها را ازنظر شبکه و امکانات انجام دهند.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یکی از موانع را در کسب‌وکار نداشتن پنجره واحد عنوان کرده است، تصریح کرد: می‌توان بحث پنجره واحد در استان انجام داد که سازمان‌ها و نماینده‌هایی که مراجعه می‌کنند بتوانند با اختیار کامل خدمات ارائه دهند.

رئیس اتاق کرج با بیان اینکه یکی دیگر از بحث مطرح شده در این شورا بازگشایی نمایشگاه بود که توانمندی‌های استان در آنجا به نمایش گذاشته شود، عنوان کرد: مقرر شد برای چند سال آینده نیازهای استان و کشور را بررسی کنیم و یک نمایشگاه در کنار نمایشگاه تولیدات به‌عنوان معرفی نیازهای استان به استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان صنایع و دانشگاه‌ها ارائه شود که با برنامه‌ریزی به سمت خودکفایی برویم.

بنا مولایی با عنوان اینکه استان البرز از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و باید صادرات را به‌صورت گسترده با کشورهای همسایه آغاز کنیم، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید پول ملی کشورها را با پول ملی ما به‌صورت برابری تعریف کند که مجبور نشویم با دلار و یورو فعالیت کنیم، تحقق این مهم سبب توسعه فروش، سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات می‌شود.

رئیس اتاق کرج گفت: اتاق بازرگانی در نظر دارد سفرای کشورهای مختلف را جهت بازدید از توانمندی‌های استان دعوت کرده و برای اینکه بتوانیم برای توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه اقدام کنیم که این کمک بزرگی به اقتصاد استان و کشور است.

او با بیان اینکه باید تلاش کنیم که بتوانیم با این فعالیت‌ها اقتصاد نفتی را به غیرنفتی تبدیل کنیم، افزود: باید بتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم و هم روحیه رقابت در کارها در بین کارآفرینان و نوآوران به وجود بیاوریم که به سمت کسب‌وکارهای نوین برویم.

موضوعات :
در همین رابطه