رادیو مجازی اتاق ایران - 16 اردیبهشت 1403

سیدمهدی طبیب‌زاده در دیدار با رئیس امور شعب بانک کشاورزی کرمان

دستورالعمل تأمین نقدینگی بخش کشاورزی استان کرمان تدوین می‌شود

رئیس اتاق کرمان گفت: دستورالعمل تأمین نقدینگی موردنیاز فعالان بخش کشاورزی استان به‌ویژه در بخش پسته، خرما و محصولات جنوب کرمان تدوین می‌شود.

18 تیر 1399
کد خبر : 33813
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سیدمهدی طبیب‌زاده در دیدار با رئیس امور شعب بانک کشاورزی استان کرمان و روسای کمیسیون‌های کشاورزی و بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان، افزود: بنا به دستور مدیرعامل بانک کشاورزی ایران، اتاق کرمان به همراه بانک کشاورزی استان باید دستورالعملی برای چگونگی تأمین نقدینگی موردنیاز کشاورزان تدوین و به مرکز اعلام کنند.

او ادامه داد: قرار شده در این دستورالعمل در رابطه با امهال بدهی‌های گذشته کشاورزان به بانک کشاورزی، تأمین نقدینگی برای ساماندهی صادرات محصولات باقی‌مانده در انبارها و همچنین نگهداری باغات و اداره مزارع و مجموعه‌ها در فرآوری کشاورزی، موارد مؤثر و کارگشا در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت: پیشنهاد می‌شود اتاق کرمان چند صادرکننده مطرح استان را که می‌توانند حداقل 70 درصد محصولات کشاورزان را خریداری و صادرات کنند، به بانک کشاورزی معرفی کند.

اله‌داد محمدی ‌مفرد، افزود: با تأمین نقدینگی به‌صورت سرمایه در گردش برای خرید محصولات، کشاورزان و باغداران مجبور نیستند محصولات خود را زیر قیمت بفروشند و از سوی دیگر دغدغه خرید کود و سم و سایر موارد برای نگهداری باغات و مزارع خود را ندارند.

او اظهار کرد: یک‌سوم مطالبات غیرجاری استان مربوط به بانک کشاورزی است و به دلیل محدودیت‌های بانکی تا حد امکان با مشتریان مدارا کرده‌ایم و نمی‌توان گفت با آنها همراهی نشده است.

محمدی مفرد، افزود: گاهی مردم فکر می‌کنند که تسهیلات دریافت کرده از بانک کشاورزی را نباید بازگردانند درصورتی‌که باید زنجیره فعال باشد تا همچنان بتوان تسهیلات ارائه کرد.

موضوعات :
در همین رابطه