رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با محمدرضا انصاری

اتاق ایران باید الگوی شفافیت مالی برای سایر نهادها باشد

محمدرضا انصاری، رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران معتقد است که دستگاه‌های دولتی نیز مانند اتاق باید گزارش شفاف مالی داشته باشند.

01 شهریور 1395
کد خبر : 3429
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
محمدرضا انصاری، رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران معتقد است که دستگاه‌های دولتی نیز مانند اتاق باید گزارش شفاف مالی داشته باشند.

محمدرضا انصاری، عضو هیات رئیسه اتاق ایران؛ عکس: سعید عامری

محمدرضا انصاری، رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران، گزارش عملکرد مالی اتاق را بسیار شفاف و روشن می‌داند. او به «پایگاه خبری اتاق ایران» می گوید: فکر نمی‌کنم خللی در گزارش عملکرد موجود باشد و خرج و مخارج با تدبیر هیات رئیسه انجام شده است؛ چناچه دیدیم که هزینه‌ها هفت درصد کاهش و در‌آمد نیز سه درصد افزایش داشته است.

انصاری همچنین معتقد است که دستگاه‌های دولتی نیز باید گزارش شفاف مالی داشته باشند، اما حتما ملاحظاتی دارند که نمی‌خواهند مردم از همه چیز خبردار شوند.

روز گذشته در پانزدهیمن نشست هیات نمایندگان، گزارش تفریغ بودجه سال مالی منتهی به 29 اسفند سال 94 توسط دبیرکل اتاق ایران ارائه شد.

بر اساس این گزارش، نسبت به آنچه در مصوبه بودجه اتاق آمده بود هزینه های پرسنلی 4 درصد رشد، هزینه های سرمایه‌ای 20 درصد و حوزه تسهیلات دهی 4 درصد کاهش داشته یافته است.

همچنین به گفته خزانه‌دار و عضو هیئت رئیسه اتاق ایران برای اولین بار است که کلیه مدارک بررسی شده حسابرس قانونی در اختیار هیئت نمایندگان قرار گرفته است و هدف اصلی این اقدام هم رعایت اصل شفافیت و کم کردن ابهامات موجود است.

در همین رابطه