رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران

بیش از هر زمان دیگری نیازمند هماهنگی بخش دولتی و بخش خصوصی هستیم

به باور مظفر علیخانی معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران، در شرایط فعلی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هماهنگی بخش دولتی و بخش خصوصی هستیم که بتوانیم سربلندی بیشتری را برای کشورمان در عرصه‌های جهانی به ارمغان بیاوریم.

28 مرداد 1399
کد خبر : 34315
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، پاک‌کننده، بهداشتی (مبارزه با کرونا) سلولزی و ماشین‌آلات وابسته با حضور مظفر علیخانی معاون استان‌ و تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، رئیس هیئت‌مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و اصفهان و تشکل‌های مرتبط افتتاح شد.

مظفر علیخانی معاون استان‌ها‌ و تشکل‌های اتاق ایران، طی سخنانی در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته، این نمایشگاه را در راستای تحقق شعار «جهش تولید» دانست و خاطرنشان کرد: مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی تهران تمام اهتمامشان بر این بوده است که تا در شرایطی که از یک‌سو تولید و صادرات ما مشکلات و ناملایمات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه رنج می‌برد و از سوی دیگر نظر به اینکه گسترش بیماری کرونا، تولید، تجارت و معیشت خانواده‌های ما را به چالش کشیده است، از طریق برگزاری نمایشگاه‌هایی که می‌توانند زنجیره تأمین، صادرات و شبکه توزیع کشور را به همدیگر گره بزند؛ از تولید، اشتغال، صادرات و ارزآوری واحدهای تولیدی - صادراتی حمایت کنند. امیدواریم بدین طریق بتوانیم نیازهای صنعت و ملت را در این شرایط حساس کنونی تأمین کنیم.

او افزود: نکته حائز اهمیت این است که باید از تولید و صنعت و صادرات با ابزارهای حمایتی و تشویقی پشتیبانی لازم را به عمل‌آوریم؛ در همین زمینه ضرورت دارد که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نیز از طریق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و ... رعایت کنیم تا به لطف الهی بتوانیم ضمن رشد صنعت و افزایش صادرات، از گسترش این ویروس منحوس جلوگیری به عمل‌آوریم.

علیخانی ضمن تأکید بر برگزاری نمایشگاه‌ها به‌صورت مجازی و حقیقی به‌عنوان مهم‌ترین ابزار جهت حمایت از تولید و تجارت و صنعت گفت: ما باید از تمامی ابزارها در راستای تولید و توزیع ثروت و برقراری عدالت اجتماعی که اشتغال و تولید و صادرات، مهم‌ترین ارکان آن به‌حساب می‌آید بهره لازم را به عمل بیاوریم تا نتیجه خوبی حاصل شود.

علیخانی در پایان با تأکید بر مأموریت اصلی اتاق به‌عنوان مشاور سه قوا و مجمع تشخیص مصلحت گفت: اتاق ایران به‌عنوان نماینده بخش خصوصی کشور در این سالی که تعبیر می‌شود که ازنظر اقتصادی سال جنگی است؛ تمام تلاش خود را از طریق آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات و تدوین راهکارها و ارائه نظرات فنی و تخصصی و مشورت برای برون‌رفت از این شرایط ارائه کرده تا دولت و حاکمیت را در راستای اینکه تصمیمات شایسته‌تری را برای مدیریت اقتصادی کشور در سالی که سال جهش تولید است اتخاذ کند؛ نظراتی که متکی بر نظرات تشکل‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است.

به باور علیخانی، در شرایط فعلی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند هماهنگی بخش دولتی و بخش خصوصی هستیم که بتوانیم سربلندی بیشتری را برای کشورمان در عرصه‌های جهانی به ارمغان بیاوریم.

در همین رابطه