رادیو مجازی اتاق ایران - 10 مرداد 1403

ایجاد شغل در بخش تعاون کم هزینه است

یک فعال تعاونی با تاکید بر افزایش سهم تعاون در اقتصاد ملی، اجرای کامل سیاستهای اصل ۴۴ و اعمال مشوق‌های پیش‌بینی شده برای بخش تعاون را خواستار شد.

13 شهریور 1399
کد خبر : 34479
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هادی ابوی ایجاد شغل در بخش تعاون را کم هزینه دانست و گفت: در حالی که در بسیاری از بخشها ایجاد شغل هزینه بالایی می طلبد اما خوشبختانه در بخش تعاون هزینه اشتغال پایین است و از این‌ جهت یک‌ مزیت بزرگ‌ برای کسب و کارهایی است‌ که شیوه تعاون را برای فعالیت خود انتخاب می کنند.

هادی ابوی با تبریک آغاز هفته تعاون اظهار کرد: در قانون سیاستهای اصل ۴۴، معافیتهای مالیاتی و تخفیف‌های بیمه‌ای برای بخش تعاون پیش بینی شده اما تعاونی‌ها آنطور که باید از این تخفیف‌ها برخوردار نشده اند و بعضا تبعیض مالیاتی بین بخش تعاونی و خصوصی دیده می شود لذا معتقدم که برای تحقق این اهداف، قانون باید به طور کامل اجرا شود.
 

وی با اشاره نقش اثرگذار تعاونی ها در بسیاری از فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی، گفت: علیرغم آنکه تعاونی‌ها از مشارکت حداکثری و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی برخوردارند ولی سهم آنها  در اقتصاد ملی اندک است و تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله بسیاری دارند.

به گفته دبیرکل اتاق تعاون خراسان رضوی،  سهم بخش تعاون باید افزایش یابد و در محاسبه این سهم، دستگاههای اجرایی همکاری لازم را  صورت دهند.

ابوی ایجاد شغل در بخش تعاون را کم هزینه دانست و گفت: در حالی که در بسیاری از بخشها ایجاد شغل هزینه بالایی می طلبد اما خوشبختانه در بخش تعاون هزینه اشتغال پایین است و از این‌ جهت یک‌ مزیت بزرگ‌ برای کسب و کارهایی است‌ که شیوه تعاون را برای فعالیت خود انتخاب می کنند.

در همین رابطه