رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

برنده جایزه کسب‌وکار برای صلح بنیاد اسلو اعلام شد

شرکت قهوه برای صلح به کشاورزان بومی و مهاجر آموزش می‌دهد

شرکت «قهوه برای صلح» در فیلیپین برنده جایزه کسب‌وکار برای صلح بنیاد اسلو شد؛ این شرکت از تولید قهوه به‌عنوان ابزاری برای پرداختن به مسائل اقتصادی، زیست‌محیطی و صلح، در جوامع درگیر خشونت استفاده می‌کند.

16 مهر 1399
کد خبر : 34897
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

شرکت «قهوه برای صلح» برنده جایزه کسب‌وکار برای صلح بنیاد اسلو شد.

پنتوجا، مؤسس و مدیرعامل شرکت «قهوه برای صلح»، یکی از سه برنده امسال جایزه کسب‌وکار برای صلح بنیاد اسلو است؛ این جایزه هر ساله به کسب‌وکارهای مسئولانه‌ای اهدا می‌شود که توانسته‌اند که توان کاری‌شان را با اخلاق و مسئولیت‌پذیری همراه کنند و ارزش اقتصادی و اجتماعی بیشتری را ایجاد کنند.

مارک بنی اف، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Salesforce و جیمز موانگی یکی از مشهورترین کارآفرینان آفریقا و مدیرعامل گروه Equity Group، دو برنده دیگر این جایزه هستند.

شرکت قهوه برای صلح در فیلیپین مستقر است و از تولید قهوه به‌عنوان ابزاری برای پرداختن به مسائل اقتصادی، زیست‌محیطی و صلح، در جوامع درگیر خشونت استفاده می‌کند. این شرکت با آموزش مردمان بومی و روستایی، این افراد را به تأمین‌کنندگان قهوه برای شرکت تبدیل می‌کنند و از طریق این ابتکار عمل، فرصت‌های پایدار معیشتی برای مردمانی ایجاد می‌شود که مدت‌ها درگیر خشونت و درگیری بودند..

قهوه برای صلح، یک کسب‌وکار اجتماعی است که در سال 2017 با یک مدل کسب‌وکار فراگیر برای آموزش 500 کشاورز درگیر خشونت به فراخوان کسب‌وکارها به کنشگری (Business Call to Action) پیوست تا گواهینامه شیوه‌های خوب کشاورزی برای تولید قهوه را دریافت کند و هم‌زمان تعداد کشاورزان در زنجیره تأمین خود را از 100 نفر به 600 نفر رسانده و درآمد انها سه برابر افزایش یافته است.

از زمانی که قهوه برای صلح به ایجاد معیشت پایدار برای گروه‌های بومی و مهاجر در مناطق روستایی کمک کرده، موجب شده بیش از 880 کشاورز، قهوه بیشتری تولید کنند و از فقر رهایی یابند. پنتوجا کسب‌وکارش را وقف ایجاد صلح در مناطق درگیر در خشونت و بهبود زندگی گروه‌های حاشیه‌نشین از طریق ایجاد ثبات اقتصادی کرده است.

نامزدهای جایزه کسب‌وکار برای صلح بنیاد اسلو، از طریق اتاق بازرگانی بین‌المللی، قرارداد جهانی سازمان ملل، برنامه توسعه سازمان ملل و اصول سرمایه‌گذاری مسئولانه و همچنین برندگان قبلی جایزه به‌عنوان کاندید معرفی می‌شوند. کمیته مستقلی متشکل از برندگان جایزه نوبل در صلح و اقتصاد، برندگان نهایی جایزه را از بین افراد کاندید، انتخاب می‌کنند. این کمیته نامزدهای معرفی‌شده را با معیارهایی چون الگو بودن در بین جامعه و افراد همانند خود، جلب اعتماد ذینفعان و متمایز بودن به‌عنوان یک حامی ارزیابی می‌کند.

در همین رابطه