رادیو مجازی اتاق ایران - 18 اردیبهشت 1403

علی‌اصغر خامنوی خبر داد

طرح «دوباره مهر» جامعه نیکوکاری ابرار در سیستان و بلوچستان اجرا شد

خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار گفت: در قالب طرح «دوباره مهر» در بین دانش‌آموزان شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان لوازم تحریر و نیازهای آموزشی توزیع شد.

21 مهر 1399
کد خبر : 34938
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سال‌هاست که جامعه نیکوکاری ابرار پیش از شروع سال تحصیلی جدید برنامه مدونی را جهت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند ترتیب می‌دهد؛ این برنامه در قالب طرح «دوباره مهر» اجرا می‌شود. علی‌اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار از تهیه و اهدای لوازم­التحریر به دانش‌آموزان در روستاهای استان­های سیستان و بلوچستان خبر داد.

خامنوی طرح «دوباره مهر» را یکی از اقدامات حمایتی ابرار در حوزه آموزش معرفی کرد که همزمان با آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی و اجرا می شود.

او افزود: اطلاعات میدانی جامعه نیکوکاری ابرار نشان می‌دهد که بسیاری از خانوارها به دلیل فقر، امکانات مورد نیاز کودکانشان برای تحصیل را به دشواری تهیه می‌کنند و در بسیاری از موارد، همین موضوع به ترک تحصیل کودک می‌انجامد. در پاسخ به این نیاز، طرح «دوباره مهر» چند سالی است در فهرست برنامه‌های سالیانه ابرار قرار گرفته است. در این طرح، تهیه و اهدای اقلام آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان را با کمک فعالان اقتصادی، واحدهای فروشگاهی، تولید و تامین کنندگان اقلام و خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد همکار هدف گرفته‌ایم.

خامنوی با اشاره به وضعیت ویژه سال تحصیلی جدید متاثر از همه‌گیری کرونا درباره نیازهای آموزشی دانش‌آموزان گفت: امسال با وضعیت کاملا متفاوت و خاصی روبرو هستیم. به‌رغم حضور کمتر دانش‌آموزان در مدارس و آموزش مجازی، همچنان نیاز به اقلام آموزشی مانند دفتر، مداد، خودکار و ... برای بسیاری از این عزیزان وجود دارد. در نتیجه، 2 هزار 981 بسته کامل لوازم‌التحریر، 2 هزار 454 دفتر، هزار و 173 عدد خودکار آبی و قرمز، 2 هزار 593 مداد مشکی و قرمز، 752 خط‌کش،  763 پاک‌کن، 748 مدادتراش، 1074 بسته مداد رنگی تامین و بین‌دانش‌آموزان توزیع شد.

به‌ گفته مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار بیشتر این کمک‌ها در بین دانش‌آموزان شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان توزیع شد. این کار با همکاری رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیک‌شهر انجام شد.

در همین رابطه