رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

با حضور مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی

دفتر نمایندگی موسسه جهانی حلال در مغولستان افتتاح شد

دفتر نمایندگی موسسه جهانی حلال وابسته به مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی (ایکریک) در مغولستان افتتاح شد.

17 آبان 1399
کد خبر : 35223
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

پیرو درخواست رئیس مرکز اسلامی اهل بیت علیهم السلام اولانباتورحجت الاسلام و المسلمین آقای جعفرنژاد جهت اخذ نمایندگی موسسه جهانی حلال در مغولستان، هفته گذشته رئیس آن مرکز با محمدرضا کرباسی مدیر کل ایکریک دیدار کرد.

مرکز اسلامی مغولستان تنها نهاد ایرانی فعال در کشور مغولستان است که با امکانات شرکت مسئولیت محدود «برکت اینترنشنال» فعالیت های اقتصادی خود را دنبال می کند. این مرکز در کنار فعالیت های مذهبی و آموزش های دینی، در زمینه مسائل مربوط به غذای حلال نیز فعالیت دارد.

طبق گفته جعفرنژاد، نگاه دولت دموکراتیک مغولستان به آزادی عقیده، موجب فعالیت مبلغان عقیدتی ادیان و آیین‌های الهی شده است .مردم مغولستان به اسلام و تشیع و روش زندگی اسلامی و غذای حلال علاقه دارند.

وی افزود: مغولستان سه میلیون نفر جمعیت دارد که تقریبا 10 درصد آن معادل حدود 300 هزار نفر مسلمان هستند و در حال حاضر، علاوه بر رستوران ها جهت تامین غذای حلال، بسیاری از کشتارگاه ها، کارخانه های آبمیوه سازی و کنسرو گوشت سازی برای مصرف داخلی و صادرات به کشورهای عربی از جمله بحرین و عراق و از طرف دیگر روسیه و چین متقاضی محصولات حلال مغولستان هستند.

در این نشست همچنین کرباسی، مدیر کل ایکریک گزارشی از فعالیت های موسسه جهانی حلال و ایکریک در سطح ملی و بین المللی و دفاتر این مجموعه در کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه، ژاپن، گرجستان و آذربایجان و ... ارائه کرد. وی به توضیحاتی درخصوص نحوه فعالیت های موسه جهانی حلال جهت صدور گواهی حلال و استاندارد مرجع II و OIC/SMIIC I  به عنوان استاندارد واحد و مورد پذیرش 57 کشور اسلامی پرداخت.

به گفته کرباسی، متقاضیان نمایندگی این مجموعه در خارج از کشور تنها به شرط رعایت استاندارد و مقررات مذکور مجاز به فعالیت خواهند بود که قطعا با بازدید دوره ای و گزارشات واصله از نماینده صلاحیت دفاتر مورد ارزیابی و بازنگری قرار می گیرد.

در پایان، پس از تائید اعضای حاضر در نشست، تفاهم نامه همکاری بین موسسه جهانی حلال (ایکریک) و مرکز مذکور امضاء و جعفرنژاد به عنوان نماینده رسمی و انحصاری این مجموعه جهت پیگیری امور مربوط به حلال در مغولستان تعیین شد.

موضوعات :
در همین رابطه