رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد

۶ بعدازظهر؛ ساعت پایان کار برخی کسب‌وکارها

مراکز ضروری شامل رده‌های شغلی شماره یک هستند که شامل مراکز درمانی، داروخانه ها، امداد و نجات، آتش نشانی، آمبولانس‌ها و سرویس‌های ارایه دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارایه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره ای می‌توانند فعالیت داشته باشند. بقیه مشاغل (مشاغل رده های ۲، ۳ و ۴) از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود.

17 آبان 1399
کد خبر : 35227
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۰ آبان‌ماه به مدت یکماه، مشاغل گروه‌های ۳،۲ و ۴ تنها تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت بوده و از ساعت ۱۸ فعالیت آنها غیرمجاز است.

حسن روحانی رئیس جمهور امروز در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: پایان کار فعالیت کسب و کارهای غیر ضروری از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر باید تا ۶ بعدازظهر باشد.

او همچنین گفت: برای عبور از شرایط، دولت امروز نیازمند حمایت همه ارگان‌های نیروهای مسلح، هیئات، بسیج، مساجد، مردم و ... است. همه باید پای کار بیایند تا بتوانیم از این مسئله عبور کنیم. آمار امروز ما مطلوب نیست اما همه متخصصین ما می گویند آنچه برای ما نسبت به شهرها و مراکز استان های بیشتر در خطر بودند، مورد توجه بوده است می توانیم در هفته‌های آینده آثار مثبت آن را ببینیم و در عین حال ممکن است نیازمند محدودیت های بیشتری باشیم که باید آن محدودیت ها را هم مورد توجه قرار دهیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: محدودیت مهمی که امروز در جلسه تصویب شد مربوط به فعالیت کسب و کار در غیر از موارد ضروری است. بخش اول مانند مواد غذایی و داروخانه ها آزاد هستند و بخش دوم، سوم و چهارم، مشاغلی هستند که در تهران و مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر به مدت یک ماه پایان کارشان باید ۶ بعد از ظهر باشد.

او در پایان تاکید کرد: امیدواریم این محدودیت‌ها گرچه برای مردم سختی‌های را ایجاد می‌کند اما همدیگر را یاری کنیم که بتوانیم از انتقال سریع این بیماری جلوگیری کنیم. موارد دیگری نیز هست که بنا شد قرارگاه بررسی کند تا در هفته بعد و جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.

کدام مشاغل غیرضروری است؟

طبق گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز ضروری شامل رده‌های شغلی شماره یک هستند که شامل مراکز درمانی، داروخانه ها، امداد و نجات، آتش نشانی، آمبولانس‌ها و سرویس‌های ارایه دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارایه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره ای می‌توانند فعالیت داشته باشند. بقیه مشاغل (مشاغل رده های ۲، ۳ و ۴) از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود تا روز بعد.

 

موضوعات :
در همین رابطه