رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

کیفیت خدمات خودرویی در ایران کاهش یافت

در شرایطی که مردم از کیفیت پایین و هزینه بالای خدمات پس از فروش خودروسازان ناراضی هستند جدیدترین ارزیابی‌ها بیانگر کاهش میانگین امتیاز (کیفیت) این خدمات در ایران است.

04 شهریور 1395
کد خبر : 3524
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

هر ساله وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو ارزیابی شده و براساس آن میانگین امتیاز این خدمات تعیین و شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو براساس امتیاز کسب شده، رده‌بندی می‌شوند.

در این زمینه جدیدترین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۴ بیانگر کاهش میانگین امتیاز (سطح کیفی) این خدمات است.

براین اساس میانگین امتیاز شاخص وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ از ۶۷.۶ از ۱۰۰ امتیاز در سال ۱۳۹۳ به ۵۹.۴ از ۱۰۰ امتیاز در سال ۱۳۹۴ کاهش یافته است.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، با توجه به تغییر دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش خودرو و اجرای ارزیابی‌ها براساس دستورالعمل جدید؛ امتیاز خدمات پس از فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۴، ۱۲ درصد نسبت به امتیاز کسب شده در سال قبل از آن (۱۳۹۳) کاهش یافته است.

کاهش میانگین امتیاز (کیفیت) خدمات پس از فروش خودرو در ایران در حالی است که مردم نیز از کیفیت و قیمت خدمات ارائه شده در شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند و معتقدند کیفیت این خدمات پایین و هزینه آن بالا است.

 

در همین رابطه