رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع مجلس دنبال می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع مجلس دنبال می‌شود تا روند ارتقای کیفیت در طراحی و ساخت خودرو لحاظ شود.

15 آذر 1399
کد خبر : 35614
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

علی‌اکبر کریمی تمایل به خرید کالای باکیفیت و مناسب را امری بدیهی و منطقی دانست و تأکید کرد: هیچ‌کسی حاضر به خرید کالای فاقد کیفیت نیست، گرچه، کیفیت در سطوح مختلف قیمتی متفاوت است و مردم به نسبت کیفیت کالا حاضر به پرداخت وجه آن هستند.

وی در خصوص خرید خودروی باکیفیت و ایمن گفت: در کالایی نظیر خودرو برخورداری محصول از کیفیت مناسب به مراتب اهمیت بیشتری از سایر کالاها دارد چراکه فقدان کیفیت و ایمنی منجر به ایجاد تهدیدی از سوی محصول، برای سلامت و جان سرنشینان به ویژه در تردد با سرعت بالا خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با تأکید بر انتظار به حق مردم در خصوص طراحی و ساخت خودروهای باکیفیت و ایمن و برخوردار از امکانات رفاهی مناسب، تصریح کرد: در طول این سال‌ها بر ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای ساخت داخل اهتمام صورت گرفته و مردم انتظار دارند که خودرویی طراحی و به بازار عرضه شود که ایمن بوده و از امکانات رفاهی مناسب برخوردار باشد.

وی خواستار تسریع در روند بهبود کیفیت طراحی و ساخت خودروی ایرانی شد و افزود: اتکا به توانمندی داخلی در حوزه طراحی و قطعه‌سازی راه نجات صنعت خودروسازی از فضای بسته‌ای است که در آن قرار گرفته‌ایم و با توجه به ظرفیت گسترده‌ای که در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی وجود دارد، ضرورت بهره‌گیری از دانش فنی و تخصصی جوانان ایرانی برای طراحی، قطعه‌سازی، فناوری نوین و دانش بنیان برای تقویت و رونق در تولید خودروی ایرانی بیش از گذشته احساس می‌شود.

کریمی تصریح کرد: تقویت خودباوری و اتکا به توانمندی داخلی این نوید را خواهد داد که از چرخه بسته خودروسازی خارج شویم و این‌گونه نباشد که مانند گذشته هر چند سال یک‌بار یک خودروی خارجی وارد کشور شود و در عین حال صنعت خودرو سالانه بیش از سه میلیارد دلار برای واردات قطعات خودرو تحت لیسانس‌های خارجی ارزبری داشته باشد.

وی تأکید کرد: شکوفایی، توسعه و خودکفایی در صنعت خودرو بدون نیاز ارزی و وابستگی به خارج و یا با حداقل نیاز به خارج امکان‌پذیر خواهد بود و امیدواریم این صنعت بالنده‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

موضوعات :
در همین رابطه