رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق بندرعباس در دیدار با رئیس کنسولگری قزاقستان

سطح روابط تجاری هرمزگان و قزاقستان ارتقا می‌یابد

محمدرضا صفا، رئیس اتاق بندرعباس در دیدار با رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس، ضمن تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دو طرف برای توسعه تعامل دوجانبه، دورنمای مبادلات اقتصادی دو کشور را مثبت و امیدوارکننده دانست.

19 آذر 1399
کد خبر : 35706
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس از بالا رفتن سطح روابط تجاری استان هرمزگان با کشور قزاقستان با تعاملات و رایزنی‌های صورت گرفته خبر داد.

محمدرضا صفا در دیدار با رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس، گفت: دنیا با ظرفیت‌های استان هرمزگان در بعد تجاری و گردشگری آشناست و کشورهای رو به توسعه توجه خود را معطوف این استان زرخیز کرده‌اند.

او افزود: استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار بالایی در بعد تجاری دارد و اتاق بندرعباس می‌کوشد تا علاوه برجذب سرمایه‌گذاران خارجی زمینه را برای حضور تجار در کشورهای هدف فراهم سازد.

صفا با بیان اینکه نباید فراموش کرد که تجارت با جهان بدون در نظر گرفتن توافق‌های بین‌المللی، برقراری روابط بانکی و حتی در شرایط بدون تحریم، برای بازرگانان ایرانی دشوار خواهد بود.

رئیس اتاق بندرعباس ادامه داد: ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو مهم‌ترین هدف ماست و در این راستا اقدامات اولیه در حال انجام است.

صفا همچنین خواستار برگزاری وبینار با اتاق بازرگانی آکتائو در راستای ایجاد روابط بین تجار استان هرمزگان و آکتائو شد و بیان داشت: تجارت زمانی رونق می‌یابد که ما به نیازهای کشورهای هدف واقف باشیم و بتوانیم ارتباط تجار دو کشور را با یکدیگر برقرار کنیم.

او افزود: در بعد فرهنگی کشور ما با قزاقستان مشترکات فراوانی دارد و بدون شک برقرار و گسترش روابط تجاری با این کشور برای ما تجار ما سودآور است.

در ادامه رئیس کنسولگری قزاقستان در بندرعباس گفت: توسعه ارتباط‌های تجاری بین استان‌های جنوبی ایران به‌ویژه هرمزگان و قزاقستان از اولویت‌هایی است که در کنسولگری قزاقستان در بندرعباس به‌طورجدی دنبال می‌شود.

دولت علی نیسان در این دیدار اظهار کرد: با راه‌اندازی این کنسولگری برای ۶ استان جنوبی ایران این فرصت فراهم شده تا استان‌های واقع در این محدوده مراوده‌های تجاری خود را با قزاقستان گسترش دهند.

نیسان تصریح کرد: استان هرمزگان با ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بخش‌های دریایی، معدن، کشاورزی و … دارد برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است.

در همین رابطه