رادیو مجازی اتاق ایران - 10 مرداد 1403

سهمیه‌بندی برق در چین

رسانه‌ها به نقل از یک مقام چینی ناظر بر شرکت‌های دولتی اعلام کردند: به دنبال کمبود زغال‌سنگ در زمستان امسال، برق در برخی مناطق چین سهمیه‌بندی شده و کارخانه‌ها در یک شیفت فعالیت می‌کنند.

02 دی 1399
کد خبر : 35972
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

کمبود زغال‌سنگ در زمستان جاری باعث شده کارخانه‌ها در مناطقی از چین تنها در یک شیفت فعالیت کنند و از ساکنان استان‌های مختلف خواسته شده در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و هم‌زمان چراغ خیابان‌ها و بیلبوردها خاموش شده است.

مقامات چینی دستکم در سه استان این کشور دستور محدودیت در استفاده از برق را صادر و اعلام کرده‌اند ممکن است کمبود زغال‌سنگ ایجاد شود.

هم‌زمان مقامات چینی منکر کمبود احتمالی زغال‌سنگ به دلیل اختلاف دیپلماتیک با استرالیا و جنگ تجارت انرژی با این کشور و ممنوعیت واردات زغال‌سنگ از استرالیا به چین شده‌اند.

بااین‌حال چین اذعان کرده که در زمینه تأمین برق در برخی از نقاط این کشور در آستانه فصل زمستان و در شرایطی که فعالیت صنعتی چین در حال احیا از رکود ناشی از شیوع ویروس کروناست، مشکل وجود دارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام چینی که بر شرکت‌های دولتی نظارت دارد، نوشت: در حال حاضر برخی از استان‌ها موقتاً برق کافی ندارند.

درنتیجه کمبود برق که ناشی از کاهش تأمین زغال‌سنگ حرارتی است، برخی از کارخانه‌ها ساعت کاری را کاهش داده‌اند و تنها دو یا سه روز در هفته کار می‌کنند و کارمندان دفتری در برخی از شهرها برای رفتن به محل کارشان مجبور ۲۰ طبقه را از پله بروند زیرا آسانسورها برای صرفه‌جویی برق خاموش شده‌اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با وجود این حقیقت که دولت چین انکار می‌کند اختلاف با استرالیا عامل کمبود زغال‌سنگ و سهمیه‌بندی برق است، یک مقام در شرکت برق دولتی چاینا هوادیان به فایننشیال تایمز گفت: بسیاری از نیروگاه‌های محلی به زغال‌سنگ استرالیا وابسته بوده و در تلاش برای تأمین آن از منابع دیگر هستند.

در همین رابطه