رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در وبینار آشنایی با فرآیندهای خرید صلیب سرخ مطرح شد

شرکت‌های ایرانی برای خرید کالا از صلیب‌سرخ، استانداردهای خود را ارتقا دهند

وبینار «آشنایی با فرآیندهای خرید صلیب سرخ» با همکاری معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران توسط کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند برگزار شد. روند خرید کالا از صلیب سرخ و تشریح فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در در این وبینار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

08 دی 1399
کد خبر : 36088
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

وبینار «آشنایی شرکت‌های ایرانی با فرایندهای خرید صلیب سرخ» به همت کمیته مشترک بازرگانی ایران و فنلاند  و با همکاری امور بین الملل اتاق ایران به صورت ویدیو کنفرانس با حضور مهدی کامکار، مسئول لجستیک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و با مشارکت اعضای کمیته مشترک، نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست،کامکار مسئول لجستیک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، توضیحاتی درباره روند تاسیس این کمیته ارایه داد.

او احترام به حقوق بین‌المللی، امنیت اقتصادی، توان‌سازی افرادی که دارای معلولیت هستند، همکاری تنگاتنگ با سازمان‌های ملی از جمله هلال احمر را به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف صلیب سرخ اعلام کرد.

کامکار همچنین اهداف و کارکرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از ابتدای تاسیس تشریح کرد.

دفتر صلیب سرخ چه خریدهایی را برای ارسال کالاها به کشورهای منطقه و آفریقایی انجام داده است؟ لوازم آب رسانی، لوازم امدادی برای نجات، لوازم کشاورزی، لوازم ارتوپدی، و... از جمله مهمترین اقلامی هستند که طبق توضیحات مسئول لجستیک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، انجام گرفته است و به دلیل موقعیت ترانزیتی و جغرافیایی ایران، این اقلام به کشورهایی که نیازمند آنها هستند، ارسال می‌شود.

او در همین زمینه اظهار کرد: در سال 2020، 70 کامیون از مرزهای ایران برای ارسال خریدهای صلیب سرخ سایر کشورها ترانزیت شده است و عراق  و سوریه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشتری‌های خرید اقلام صلیب سرخ هستند.

به گفته کامکار، در سال‌های 2016 و 2017 به عنوان پرکارترین سال‌های فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران، 600 کامیون به دو کشور افغانستان وعراق ترانزیت شده است.

کامکار همچنین توضیحاتی درباره روند خرید عمومی صلیب سرخ ارایه داد و گفت: مواد غذایی، چادر، مواد آبرسانی از مهم‌ترین اقلامی هستند که ایران می‌تواند از صلیب سرخ انجام دهد.

کامکار، مسئول لجستیک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، همچنین تاکید کرد به رغم تحریم‌هایی که ایران با آن مواجه است، اما مشکلی در پرداخت خریدهای صورت گرفته وجود ندارد. او درهمین زمینه تاکید کرد: خوشبختانه نبود محدودیت در پرداخت‌ها، فرصت ویژه‌ای را برای تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان ایرانی فراهم کرده است تا نه تنها از صلیب سرخ، بلکه از سایرسازمان‌های بین‌المللی مشابه صلیب سرخ خرید کنند و به سایر کشورهایی که نیازمند اقلام صلیب سرخ هستند، اما امکانات زیرساختی و لجستیکی آنها اجازه این خرید را نمی‌دهد، کالا ارسال کنند.

او در همین زمینه خاطرنشان کرد تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان ایرانی باید ضمن رعایت استانداردهای لازم، فعالیت‌های خود را ارتقا بخشند.

در این نشست همچنین لینک دریافت اطلاعات مرتبط با مناقصات سازمان صلیب سرخ به شرکت کنندگان اعلام و عنوان شد شرکت‌های متقاضی جهت تعامل با  صلیب سرخ، می‌توانند از طریق معاونت امور بین‌الملل اتاق ایران اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند فایل ارایه شده در این وبینار را از اینجا دانلود کنند.

موضوعات :
در همین رابطه