رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سالنامه آماری 1398 اتاق ایران منتشر شد

سالنامه آماری1398 به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران منتشر شد. در این سالنامه که در چهار بخش تهیه شده، اطلاعات جامعی از فعالیت‌های بخش‌خصوصی ارائه شده است.

13 دی 1399
کد خبر : 36183
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
سالنامه آماری1398 به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران منتشر شد. در این سالنامه که در چهار بخش تهیه شده، اطلاعات جامعی از فعالیت‌های بخش‌خصوصی ارائه شده است.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

سالنامه آماری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اتاق ایران منتشر شد؛ سالنامه آماری1398 به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران منتشر شد. این سالنامه که اطلاعات جامع آماری بخش خصوصی کشور در سال 1398 را دارد، شامل آخرین اطلاعات آماری موجود در زمینه فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط اتاق ایران و نتایج حاصل از اجرای طرح‌های آمارگیری و آمارهای ثبتی مرتبط با عملکرد بخش خصوصی توسط دستگاه‌های اجرایی کشور است.

سالنامه آماری 1398اتاق ایران در چهار بخش عملکرد اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در تسهیل امور فعالان اقتصادی به شرح اقدامات و فعالیت‌های واحدهای مختلف آن اختصاص دارد. در این بخش همچنین اطلاعات اعضای اتاق ایران به تفکیک رشته فعالیت‌های اصلی و فرعی آن‌ها ارائه شده است.

در بخش دوم، آمارهای مربوط به فعالیت‌های بخش خصوصی از سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مراکز آماری موجود گردآوری شده‌است. آمار مربوط به تعداد کارگاه‌ها، تعداد شاغلان، تعداد معادن، تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تعداد بهره‌برداران حوزه کشاورزی و همچنین ارزش سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش خصوصی کشور جزو آمار ارائه شده در این بخش است.

در بخش سوم سالنامه، نتایج طرح‌های آمارگیری اتاق ایران از جمله پایش محیط کسب‌وکار، شاخص مدیران خرید در بخش صنعت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی اصلی مرتبط با محیط کسب‌وکار برای کل سال محاسبه و منتشر شده است.

در بخش چهارم، جایگاه ایران در اقتصاد جهان بررسی شده است. این بخش که اطلاعات آن از منابع مختلف بین‌المللی از جمله مجمع جهانی اقتصاد و بانک جهانی استخراج شده، به مؤلفه‌های مربوط به انجام کسب‌وکار و مقایسه رقابت‌پذیری ایران با سایر کشورها اختصاص دارد. آمار مربوط به وضعیت صادرات و واردات، حمل‌ونقل، گردشگری، تولید نفت، فولاد، سیمان و انرژی خورشیدی نیز در این بخش آمده است.

متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید.

در همین رابطه