رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق یزد:

دولت درصدد تقویت نقش بخش خصوصی در اقتصاد است

10 شهریور 1395
کد خبر : 3622
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همزمان با هفته دولت، همایش تجلیل بخش خصوصی استان یزد از استاندار برگزار شد.

محمدرضا قمی، رئیس اتاق یزد گفت: به نظر می‌رسد دولت در صدد تقویت نقش بخش خصوصی در زمینه اقتصادی است.

قمی با اشاره به اینکه نظام اقتصادی کشور با توجه به اصل 44 تحت سه عنوان دولت، بخش خصوصی و تعاونی تدوین و تصویب شد، گفت: در بدو انقلاب به دلیل شرایط حاکم در کل کشور، شرایط به گونه‌ای رقم خورد که حوزه فعالیت دولت گسترش یافت و دولت حتی به قلمرو بخش خصوصی و تعاونی نیز ورود کرد.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها بعد از جنگ تحمیلی برای نخستین بار نامی از بخش خصوصی پیدا شد، افزود: متعاقب آن در سال 84 مواردی پیش آمد که اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و فعالیت‌های مرتبط با خصوصی سازی در دولت نهم و دهم به سمت جلو حرکت کرد اما با شتاب بسیار پیش رفت و در نهایت آنچه مدنظر بود،‌ محقق نشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به دنبال اجرای برخی سیاست‌های نادرست در نهایت شاهد رشد اقتصادی منفی بودیم، عنوان کرد: اکنون به رشد اقتصادی چهار و پنج درصد رسیده‌ایم اما با این رشد اقتصادی نمی‌توان مشکلات اقتصادی قبل را به سرعت ترسیم و اصلاح کرد.

قمی در عین حال افزود: این فعالیت‌های دولت و رساندن رشد اقتصادی به تراز مثبت امیدوار کننده است و اکنون شرایط برای بخش خصوصی مهیا است و دولتمردان نیز اعتراف می‌کنند که حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصادی جدی و مستمر بوده است.

وی با بیان اینکه حضور و فعالیت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی نیازمند مقدماتی است، بیان کرد: یکی از این مقدمات، اصلاح قوانین است که اکنون این اقدام صورت گرفته و تصویب قانونی نظیر رفع موانع تولید نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد نقش خود را در عرصه اقتصادی کمرنگ‌تر و نقش بخش خصوصی را تقویت کند.

رئیس اتاق یزد خاطر نشان کرد: با رویه‌ای که دولت پیش گرفته و با استفاده‌ای که از نظر کارشناسان بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌کند، می‌توان تقویت بخش خصوصی را به فال نیک گرفت و امیدواریم بخش خصوصی با همکاری دانشگاه‌ها بتوانند به شکلی برنامه‌ریزی انجام دهد که آینده‌ای درخشان در عرصه اقتصادی کشور رقم بخورد.

در همین رابطه