رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق یاسوج مطرح کرد

حمایت از بنگاه‌های کوچک، تنها راه رفع بیکاری کهگیلویه و بویراحمد

با کمک به بنگاه‌های کوچک مشکل بیکاری در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود.

10 شهریور 1395
کد خبر : 3623
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشارزی ایران، گفت: کهگیلویه و بویراحمد محرومیت تاریخی دارد و در زمینه بیکاری وضعیت خوبی ندارد که باید برای رفع بیکاری به بخش خصوصی این استان کمک کرد.

کیانی پور با بیان اینکه بنگاه‌های کارآفرینی خرد و کوچک می‌توانند بیشتر کارآفرینی کنند، بیان کرد: با کمک به بنگاه‌های کوچک مشکل بیکاری در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد برطرف می‌شود.

رئیس اتاق یاسوج خاطرنشان کرد: وزارت کار باید از بنگاه‌های کوچک حمایت کند تا با سرمایه خرد خود بتوانیم وضعیت بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد را بهبود بخشیم.

کیانی پور افزود: باید با کمک به بنگاه‌های خرد محصولات آن‌ها را برای صادرات آماده کنیم که لازم است به اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: به اقتصاد روستایی خود بی‌توجه بوده‌ایم در حالی که می‌توانیم با توجه به کشاورزی و دامداری و صنایع‌دستی در روستاها مشکلات را برطرف کنیم. باید برای بنگاه‌های کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات و مشوق‌های ویژه و بخشودگی‌ها بخصوص در زمینه تامین اجتماعی وجود داشته باشد.

کیانی پور ایده راه‌اندازی صندوق توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد و درنظرگرفتن یارانه سود که برای نخستین بار در این استان پیشنهاد و تصویب شد را دو اقدام بزرگ دولت در حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاری دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش رونق بنگاه‌های کارآفرینی خرد را کوتاه‌ترین و مؤثرترین راه در ایجاد شغل در کهگیلویه و بویراحمد دانست و تأکید کرد: وزیر کار در این حوزه می‌تواند نجات دهنده وضعیت فعلی بیکاری باشد.

 

در همین رابطه