رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی

هیچ سرمایه‌گذاری نباید در کشور احساس ناامنی کند

رئیس‌جمهو ردر جلسه ستاد اقتصادی از اهمیت سرمایه‌گذاری در کشور گفت. به گفته روحانی امنیت و اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی رکن بزرگ و اساسی در جذب سرمایه است؛ هیچ سرمایه‌گذاری نباید در فرآیند مشارکت خود در توسعه کشور احساس ناامنی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کند.

16 دی 1399
کد خبر : 36262
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

حسن روحانی، رئیس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی با اشاره به عوامل سیاسی و اجتماعی در امنیت سرمایه‌گذاری گفت: پیامی که از مجموعه سیاست‌های کشور به سرمایه گذار منعکس می‌شود باید پیام واحد و حمایت از سرمایه‌گذاری باشد.

روحانی در یکصد و نود و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، با بیان اینکه رشد سرمایه‌گذاری در هر کشور از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه و شکوفایی اقتصاد آن است، گفت: از بین بردن انگیزه‌های خروج سرمایه از کشور و تشویق جذب سرمایه از خارج کشور، دو گام اساسی در توسعه پایدار و استحکام اقتصاد کشور است.

مهم‌ترین نکات اظهارات رئیس‌جمهور را می خوانید:

- امنیت و اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی را رکن بزرگ و اساسی در جذب سرمایه است؛ هیچ سرمایه‌گذاری که به‌طور قانونی در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند، نباید در فرآیند مشارکت خود در توسعه کشور احساس ناامنی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کند.

- هدف دشمن از تحریم‌ها، جلوگیری از سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت کشور است. دولت همواره تلاش کرده با حذف و اصلاح قوانین و مقررات دست‌وپا گیر و اصلاح بروکراسی آسیب‌زا زمینه جذب سرمایه را فراهم و از این طریق هم تحریم‌ها را خنثی کرده و هم هدف جهش تولید و ارتقای شاخص‌های اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

- انجام صحیح وظایف و مأموریت‌های وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری ضرورت دارد.

- باید با ایجاد مشوق‌های مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی و تدوین قوانین شفاف در فرآیند اخذ مجوزها، سهم این مؤلفه اقتصادی را در کشور سرعت و توسعه بخشید.

- ممانعت از خروج سرمایه از کشور صرفاً با وضع قوانین و اقدامات سلبی قابل تحقق نیست، دولت از آن دسته از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که در حوزه اقتصاد مولد سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند به شکل ویژه حمایت کرده و مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران و اطمینان از امنیت و سودآوری سرمایه آنان در نظر گرفته است.

- سیاه‌نمایی و عملیات روانی تخریبی در بخش اقتصاد ازجمله در بازار بورس و نوسانات ارزی را با هدف دلسردی و انفعال بخشی از جامعه سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی است.

-اتکا به توان داخلی منوط به وجود اعتماد و امنیت لازم برای فعالان عرصه اقتصاد است که می‌تواند آثار تحریم را کاهش داده و خنثی کند.

در همین رابطه