رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

استاندار خوزستان:

روسای اتاق‌های بازرگانی از مشاوران استاندار خواهند بود

10 شهریور 1395
کد خبر : 3629
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست استاندار خوزستان با فعالان اقتصادی خرمشهری، در اتاق خرمشهر برگزار شد.

سید احمد حسینی فر، رئیس اتاق خرمشهر، در نشست با استاندار خوزستان مبادلات تجاری را به عنوان مهم‌ترین شاخص اقتصادی منطقه خوزستان عنوان کرد و با اشاره به قوانین مزاحم و مخل صادرات و چالش‌های موجود بیان کرد: باید برای تسهیل صادرات و ایجاد اشتغال و توسعه منطقه، در پی برداشتن چالشها باشیم.

وی توسعه صادرات این منطقه را نیازمند مشوق‌های بیشتر دولت دانست و لایه روبی رودخانه کارون و ترانزیت کالاهای ترانشیپی به بندر امام و بندر عباس را از عوامل موثر در روانسازی صادرات مرز شلمچه دانست.

حسینی فر همچنین خواستار توجه ویژه  به خطوط ارتباطی با شهر، به ویژه خط ریلی خرمشهر-بصره شد.

رئیس اتاق خرمشهر آمار اعلام شده صادرات از مرز شلمچه را  با توجه به پتانسیل‌های موجود اندک دانست و گفت: «انتظار افزایش قابل توجه این آمار و رفع مشکلات مخل صادرات را داریم.»

همچنین غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اولویت برای خرمشهر را تجارت و تولید دانست و افزود: حیات خرمشهر به تولید و صنعت بستگی دارد و این منطقه با توجه به پتانسیل‌های موجود افق بسیار خوبی دارد.

استاندار خوزستان با تأکید بر  حمایت همه جانبه خود از بخش خصوصی گفت: روسای اتاق های بازرگانی از مشاوران بنده خواهند بود.

شریعتی از اعزام نماینده اتاق های بازرگانی جهت بررسی مشکلات تجاری شلمچه به عراق و تایید دولت از تفاهم نامه های اتاق ها، اختصاص میز آنلاین جهت پیگیری مشکلات مرز شلمچه، لزوم آموزش به آبزی پروران جهت صادرات بیشتر و اشتغال زایی و توسعه راه های ارتباطی و نیز توسعه فناوری آی تی خبر داد.

گفتنی است در این نشست همچنین فرماندار خرمشهر، مدیران منطقه آزاد، بندر، هنگ مرزی و سایر مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی حضور داشتند.

در همین رابطه