رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست رئیس اتاق ایران و اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی توافق شد

مجمع سرمایه‌گذاران خراسانی داخل و خارج از کشور تشکیل می‌شود

در نشست رئیس اتاق ایران و اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس، ضمن بحث درباره مشکلات محیط کسب‌وکار و مسئله جذب سرمایه‌گذاری در استان خراسان رضوی، توافق شد زمینه تشویق و تسهیل ورود سرمایه خراسانی‌های ساکن دیگر استان‌ها و مقیم خارج فراهم آید و مجمع سرمایه‌گذاران خراسانی داخل و خارج از کشور نیز تشکیل شود.

21 دی 1399
کد خبر : 36337
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق ایران با اشاره به چالش‌های فعلی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف گفت: شرایط فعلی اقتصاد و هم‌زمان انباشت قوانین مخل و مانع‌ساز باعث شده تا در سالی که به نام «جهش تولید» نام‌گذاری شده، بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی با مشکلات فراوانی مواجه شوند و تولیدکنندگان از آینده فعالیت‌های خود، بیم داشته باشند.

غلامحسین شافعی در نشست با اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس، تلاش ارکان مختلف حاکمیتی برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در کشور را خواستار شد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی همچنین با اشاره به ظرفیت خراسانی‌هایی داشت که ساکن دیگر استان‌ها یا حتی مقیم کشورهای دیگر هستند اما راغب به سرمایه‌گذاری در این استان نیستند، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مسیر ورود سرمایه این افراد به کشور تسهیل شده و حتی برای آن مشوق‌هایی پیش‌بینی شود. بعضی از این افراد مشتاق‌ هستند برای آبادانی شهر و استان خود، گامی بردارند پس باید ظرفیت مذکور را مغتنم بدانیم.

در ادامه این نشست، اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی پس از شنیدن اظهارات شافعی پیشنهاد کردند: با همکاری اتاق ایران و اتاق مشهد، زمینه مذاکره با خراسانیان ساکن در دیگر استان‌ها ایرانیان مقیم خارج فراهم شود تا زمینه لازم برای ورود سرمایه‌های این افراد به استان خراسان رضوی فراهم آید و تسهیلگری‌ها و حمایت‌های لازم نیز از جانب نمایندگان مجلس برای این مهم انجام پذیرد.

همچنین مقرر شد تا برای این گروه از سرمایه‌گذاران خراسانی داخل و خارج کشور، مجمعی با کمک اتاق تشکیل شده و افراد مشتاق به مشارکت نیز در آن عضو شوند.

موضوعات :
در همین رابطه