رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

معاون وزیر:

بیش از 14هزار تعاونی در کشور در دولت یازدهم ایجادشده است

به گفته حمید کلانتری، از ١٧ مردادماه سال 1392 تاکنون 14هزار و126 تعاونی درکشور ایجاد شده است که بخش خدمات، کشاورزی و تعاونی و صنعت به ترتیب در رده های اول تا سوم هستند.

09 شهریور 1395
کد خبر : 3652
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
به گفته حمید کلانتری، از ١٧ مردادماه سال 1392 تاکنون 14هزار و126 تعاونی درکشور ایجاد شده است که بخش خدمات، کشاورزی و تعاونی و صنعت به ترتیب در رده های اول تا سوم هستند.

سیدحمید کلانتری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

«حمید کلانتری» روز سه شنبه در نشست خبری که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته تعاون (١٣ تا16 شهریور ماه) برگزار شده است، افزود: در هفته تعاون امسال 588 طرح به بهره برداری می رسد.
وی سرانه اشتغال هر تعاونی را 35 نفر اعلام کرد.
کلانتری اظهار داشت: هم اکنون ١٨ درصد تولید گوشت کشور،٢ درصد تولید مرغ، ١٩ درصد تولید باغی،٩٠ درصد صید ماهی ، 65 درصد تولید میگو بر عهده ٩٩ هزار تعاونی کشور است.
وی میزان صادرات تعاونی های کشور را ١.٧ میلیارد دلار اعلام کرد و از افزایش این میزان به سه میلیارد دلار در سال جاری خبر داد.
کلانتری درباره صادرات تعاونی های مرزنشین گفت: این تعاونی ها سالانه 400 میلیون دلار صادرات دارند که امسال به 600 میلیون دلار افزایش می یابد.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت تعاونی های تاسیس شده در دولت تدبیر و امید ٢٢١ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند و 264 هزار نفر عضو آنها هستند.
کلانتری نمایشگاه توانمندی های تعاون در بوستان گفت وگو، برگزاری یک همایش و جشنواره تعاونی های برتر را از جمله برنامه های هفته تعاون در تهران اعلام کرد. در دیگر استان های کشور نیز نمایشگاه هایی از توانمندی های بخش تعاون برگزار می شود.
وی گفت: همچنین طرحی برای اشتغال در بخش تعاون تهیه کرده ایم که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دست بررسی است.
کلانتری تامین اعتبار برای طرح های یاد شده را 25 هزار میلیارد ریال(2 هزار و 500 میلیارد تومان) ذکر کرد و گفت: اعتبار برای مدت سه سال 75 هزار میلیارد ریال(7500میلیارد تومان) است.
وی توسعه تعاونی ها را در راستای طرح تکاپو که از سوی معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود، عنوان کرد.

در همین رابطه