رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق پاکستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

مشکلات بانکی ایران مانع توسعه روابط تجاری است

ایران در تجارت مشکلاتی دارد. ایران و پاکستان همکاری خوبی دارند اما مشکلات بانکی متعددی در ایران وجود دارد. شما باید مشکلات بانکی‌تان را حل کنید. سپس می‌توانیم روابط تجاری‌مان را گسترش دهیم.

09 شهریور 1395
کد خبر : 3656
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
ایران در تجارت مشکلاتی دارد. ایران و پاکستان همکاری خوبی دارند اما مشکلات بانکی متعددی در ایران وجود دارد. شما باید مشکلات بانکی‌تان را حل کنید. سپس می‌توانیم روابط تجاری‌مان را گسترش دهیم.

عبدالرئوف عالم، رئیس اتاق پاکستانت- عکس: بهاره تقی‌آبادی

عبدالرئوف عالم، رئیس اتاق بازرگانی پاکستان چند روزی را به خاطر بیست‌ویکمین اجلاس اکو در ایران گذرانده است. او به زبان انگلیسی تسلط نسبی دارد و پس از این سفر درباره دیدگاهش نسبت به بخش خصوصی و اقتصاد ایران به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید:«من نشانه‌های مثبتی می‌بینم. اما مشکلات متعددی وجود دارد.به هر حال، هرکشوری مشکلات خودش را دارد و من امیدوارم که بتوانیم همکاری‌مان را با همه کشورها گسترش دهیم.»

عالم با اشاره به منطقه اکو ادامه می‌دهد:«درباره اکو نیز نظرم همین است. ما به خاطر اکو دور هم جمع شدیم. نگاه‌مان هم مثبت است اما مشکلاتی در معاملات و مراودات تجاری وجود دارد.»

رئیس اتاق پاکستان در زمان برگزاری اجلاس اکو گفته بود:«حدود 3.5 میلیارد نفر یعنی 50 درصد جمعیت جهان در منطقه نزدیک و همسایه اکو قرار دارند که 15 درصد ذخایر نفت و نیز 24 درصد ذخایر نفت و گاز را اعضاء در اختیار داشته اما نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.»

نرخ تورم در کشور پاکستان 1.8 درصد است. 57.6 میلیون نفر از جمعیت 190 میلیون نفری این کشور، نیروی کار هستند. رشد اقتصادی این کشور 4.7 درصد و نرخ تورم نیز در آن، 1.8 درصد است. پاکستان هم‌چنین نرخ بی‌کاری 6.5 درصدی دارد و 17.2 درصد از جمعیت آن، زیر خط فقر هستند.

عبدالرئوف عالم در صحبت‌هایش در خصوص مشکلات اصلی ایران برای توسعه تجارت به مسائل بانکی اشاره می‌کند و می‌گوید:«ایران در تجارت مشکلاتی دارد. ایران و پاکستان همکاری خوبی دارند اما مشکلات بانکی متعددی در ایران وجود دارد. شما باید مشکلات بانکی‌تان را حل کنید. سپس می‌توانیم روابط تجاری‌مان را گسترش دهیم.»

رئیس اتاق بازرگانی پاکستان معتقد است کشور خودش چالش‌های بانکی و اقتصادی چندانی ندارد. عالم ادامه می‌دهد:«از طرف پاکستان، مشکلات بانکی و اقتصادی وجود ندارد. ما در وضعیت خوبی هستیم، اما در ایران مشکلاتی نیز از جانب دولت وجود دارد و برخی مقررات باید تغییر کنند.»

او در انتها، در خصوص چشم‌اندازش نسبت به آینده منطقه اکو می‌گوید:«قطعا آینده خوبی در پیش داریم. اگر شما مثبت فکر کنید، مثبت نیز حرکت خواهید کرد.»

در همین رابطه