رادیو مجازی اتاق ایران - 27 فروردین 1403

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

نخستین نمایشگاه مجازی ایران فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های تجاری در دوران کروناست

رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان با اشاره به فراهم بودن امکان مذاکره رودرروی بازرگانان ایرانی با همتایان خارجی در نخستین نمایشگاه مجازی ایران، مشارکت در این رویداد را با توجه به شرایط کرونایی حاکم، فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور دانست.

06 بهمن 1399
کد خبر : 36612
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان با اشاره به فراهم بودن امکان مذاکره رودرروی بازرگانان ایرانی با همتایان خارجی در نخستین نمایشگاه مجازی ایران، مشارکت در این رویداد را با توجه به شرایط کرونایی حاکم، فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور دانست.

محمدحسین روشنک. عضو هیات نمایندگان اتاق ایران

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از امکانات کنونی فضای مجازی برای رونق کسب‌وکارها خاطرنشان کرد:‌ برخی از کسب‌وکارها آشنایی چندانی با فضاهای فناورانه و کارکردهای بی‌نظیر فضای مجازی ندارند و بخشی که با این بسترها آشنا هستند با فضای تجارت و کسب‌وکار بیگانه‌اند، بنابراین ارتباط بین تجار با فعالان حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند اقتضائات کنونی فضای کسب‌وکار را درک کرده و در مسیر بهبود آنها تلاش کند.

محمدحسین روشنک، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران اظهار داشت:‌ فعالان اقتصادی باید بپذیرند که در عصر جدیدی به سر می‌برند و حتی اگر کرونا هم نبود، باید از شیوه‌های ارتباطی و تجاری جدید و به‌روز استفاده کنند، روش‌های ارتباطی به‌گونه‌ای تغییر کرده است که دیگر راهکارهای گذشته مورد استفاده نیست؛ به این معنا که در گذشته برای انجام یک قرارداد تجاری با کشوری همچون چین، لازم بود تجار به صورت حضوری با شرکت‌های حاضر در این کشور دیدار و مذاکره می‌کردند؛ اما اکنون بسیاری از سمینارها به صورت آنلاین در حال انجام است و سفر و پروازهای غیرضروری حذف شده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که از 5 تا 20 اسفندماه برگزار خواهد شد، اظهار داشت:‌ لازم است تا تجار و بازرگانان دو کشور ایران و تاجیکستان و حتی مردم این دو کشور در فضایی آنلاین یا بسترهایی همچون نخستین نمایشگاه مجازی ایران، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارتباطی و تجاری یکدیگر مطلع شوند که این کار یا می‌تواند توسط تلویزیون‌های برون‌مرزی یا برپایی نمایشگاه‌های مجازی صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان خاطرنشان کرد: نخستین نمایشگاه مجازی ایران می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شرکت‌های عضو اتاق‌های مشترک ایران با سایر کشورهای دنیا بوده و کالاها و محصولاتی که در ایران و کشورهای مذکور تولید می‌شود را به معرض دید مخاطبان قرار دهد؛ به نحوی که آخرین دستاوردهای تولید و نیز تکنولوژی‌های مرتبط با آن در این نمایشگاه‌ها عرضه شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کالاهایی که تاکنون در نمایشگاه‌های فیزیکی عرضه می‌شدند، می‌تواند با استفاده از بسترها و فرمتی که در نخستین نمایشگاه مجازی ایران وجود دارد به متقاضیان و مشتریان معرفی شود، بنابراین نمایشگاه‌های مجازی به خوبی می‌توانند جایگزین نمایشگاه‌های فیزیکی شوند.

به باور روشنک، تجار و بازرگانانی که با اتاق‌های مشترک نیز در ارتباط بوده یا عضو اتاق‌های مشترک و اتاق‌های سراسر کشور هستند باید بتوانند بر بستری که فضای مجازی برای آنها فراهم می‌کند رو درروی تجار و بازرگانان سایر کشورها قرار بگیرند تا بتوان خلاء کنونی حضور تجار خارجی را جبران کرد.

وی با اشاره به مشوق‌هایی که برای برگزاری نمایشگاه مجازی در اختیار اتاق‌های مشترک و اعضای آنها قرار گرفته است، گفت: برای حضور هر یک از اعضای اتاق‌های بازرگانی 15 درصد تخفیف در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه اتاق‌های مشترک بازرگانی هم از دریافت غرفه رایگان بهره‌مند هستند. این مشوق‌ها می‌تواند میزان مشارکت تجار و فعالان اقتصادی را در این نمایشگاه افزایش دهد؛ هرچند اتاق در وضع کنونی باید نقش تسهیل‌گری را برای کسب‌وکارها در استفاده از فضای مجازی فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان خاطرنشان کرد:‌ اتاق مشترک ایران و تاجیکستان تلاش خود را برای دعوت از تجار و بازرگان دو طرف برای حضور در نمایشگاه‌ها مجازی به کار خواهد گرفت تا بتوان بالاترین میزان مشارکت و مخاطبان را در نمایشگاه مجازی شاهد باشیم.

در همین رابطه