رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

به همت معاونت بین الملل اتاق ایران

آخرین اخبار اقتصادی ایتالیا در دی ماه 99 منتشر شد

معاونت بین الملل اتاق ایران آخرین اخبار اقتصادی ایتالیا در دی ماه 99 را برای استفاده فعالان اقتصادی مرتبط با این کشور تهیه کرده است. استقبال از سهام گروه خودروسازی استلانتیس، کاهش قیمت حامل های انرژی برای مصرف کنندگان، وضعیت ثبت و انحلال شرکت ها پس از شیوع کرونا و بهبود تجارت خارجی این کشور در نوامبر 2020 مهم ترین موضوعاتی هستند که مورد توجه قرار گرفته اند.

09 بهمن 1399
کد خبر : 36680
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

آخرین اخبار اقتصادی ایتالیا در دی ماه 99 به همت معاونت بین الملل اتاق ایران تهیه شد. در این ماه شاهد استقبال از سهام گروه خودروسازی استلانتیس، کاهش قیمت حامل های انرژی برای مصرف کنندگان و بهبود تجارت خارجی این کشور در نوامبر 2020 هستیم.

سهام شرکت استلانتیس در بورس اوراق بهادار با قیمت 76/12 یورو آغاز به کار کرد. این گروه که از ادغام غول های خودروسازی ایتالیا و فرانسه (فیات کرایسلر و پژو سیتروئن) متولد شده است اولین عرضه سهام خود را در میلان و سپس در پاریس داشته و بعد از آن نوبت به وال استریت خواهد رسید.

در این ماه همچنین شاهد کاهش قیمت حامل های انرژی برای مصرف کنندگان به میزان 0.2 درصد نسبت به سال 2019 نیز هستیم.  از طرف دیگر بر اساس آمار منتشر شده از مرکز ثبت شرکت ها، در سال 2020 بالغ بر292 هزار شرکت در ایتالیا ثبت و 273 هزار شرکت نیز منحل شده اند. که بخش زیادی از این انحلال ها از اثرات شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور ناشی می شود.

بهبود تجارت خارجی در ماه نوامبر 2020 نیز موضوع دیگری است که باید به آن اشاره کرد. بنابر گزارش مرکز آمار ایتالیا، صادرات این کشور در ماه نوامبر 4 درصد افزایش نشان می دهد که ناشی از فروش کالاهای واسطه ای و سرمایه ای است. سهم افزایش ماهانه صادرات به منطقه اتحادیه اروپا 4.8 درصد و منطقه غیر اروپا 3.2 درصد اعلام شده است.

بیشترین افزایش صادرات مربوط به حوزه فلزات و ماشین آلات و خودرو با 26.9 درصد افزایش و کمترین افزایش مربوط به حوزه مد و لباس بوده است. در رابطه با واردات در ماه نوامبر افزایش 3.3 درصدی نسبت به سال قبل به چشم می خورد.

در همین رابطه